umstecken

Swedish translation: ansluta

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:umstecken
Swedish translation:ansluta
Entered by: Linneasofia

19:29 Jun 15, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
German term or phrase: umstecken
Idriftsättningen av de båda inre fotocellerna sker genom wird durch Umstecken am Verstärkergerät vorgenommen.
Hur kan jag översätta umstecken i detta fall.

Tack för hjälpen.
Linneasofia
anslutning
Explanation:
Googlade på umstecken och anslutning. Den exakta betydelsen av ordet uppfattar jag som att man "ansluter om" dvs flyttar en anslutning från ett ställe till ett annat. Jag gissar att det räcker med anslut eller anslutning.
Selected response from:

Staffan Wiman
Sweden
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1anslutning
Staffan Wiman
3omkoppling
Reino Havbrandt (X)


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Umstecken
anslutning


Explanation:
Googlade på umstecken och anslutning. Den exakta betydelsen av ordet uppfattar jag som att man "ansluter om" dvs flyttar en anslutning från ett ställe till ett annat. Jag gissar att det räcker med anslut eller anslutning.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: flytta anslutningen
10 hrs
  -> Tack!

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
omkoppling


Explanation:
genom att dra ur och sätta i ett kontaktdon (Stecker)

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 27




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search