Dreier-Kabel

Swedish translation: Tretrådig kabel

14:47 Nov 11, 2011
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / Instruktioner för videokamera
German term or phrase: Dreier-Kabel
Texten är ett utbildningskompendium och där ges även kortfattade instruktioner om hur man använder en videokamera för att titta på en film som spelats in under kursen. Så här står det:

"Dreier-Kabel über Scart-Adapter an den Scart Anschluss des Fernsehers anchliessen" och "Dreier-Kabel (rot, weiß, gelb) in den Fernseher einstecken".
Johanna Holmberg
Swedish translation:Tretrådig kabel
Explanation:
Eller trefärgade kabeln. Kabeln med tre stift. (vars kontakt har tre stift?)
Selected response from:

Staffan Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för bra svar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Tretrådig kabel
Staffan Wiman
3kabel med tre stickkontakter
Erik Hansson


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kabel med tre stickkontakter


Explanation:
är det kanske? Just instruktionen "rot, weiß, gelb" tyder på det.

Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24

45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Tretrådig kabel


Explanation:
Eller trefärgade kabeln. Kabeln med tre stift. (vars kontakt har tre stift?)

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack för bra svar!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search