Abstützung

Swedish translation: Stöttning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abstützung
Swedish translation:Stöttning
Entered by: anders mansson

06:56 Jun 19, 2019
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Kräne
German term or phrase: Abstützung
Eingeschränkter Einsatzbereich bei schmaler Abstützung, z. B. zwischen Gebäuden eller in engen Straßen, dort wo Platzmangel eine breite Abstützung nicht erlaubt.

Är här "stöttning" det rätta uttrycket?
anders mansson
Germany
Stöttning
Explanation:
Jag har både stöttning och stöd i mina minnen. Det har inte att göra med markens bärighet, utan om hur bred stödbas kranen har på marken. I trånga utrymmen blir den ju nödvändigtvis ganska liten, vilket ju minskar hur mycket kranen kan lyfta.
Selected response from:

Staffan Wiman
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Stöttning
Staffan Wiman
2förstärkning
Vera Schoen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
förstärkning


Explanation:
Om det är underlaget (marken) som har en Abstützung kan det vara frågan om en förstärkning. Är osäker, eftersom jag inte vet var denna Abstützung sitter...

Vera Schoen
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 42

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Stöttning


Explanation:
Jag har både stöttning och stöd i mina minnen. Det har inte att göra med markens bärighet, utan om hur bred stödbas kranen har på marken. I trånga utrymmen blir den ju nödvändigtvis ganska liten, vilket ju minskar hur mycket kranen kan lyfta.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 99




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search