Umlenktrommel

Swedish translation: bryttrumma

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Umlenktrommel
Swedish translation:bryttrumma
Entered by: Mattias Grafström

13:48 Sep 2, 2009
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Umlenktrommel
Eingreifschutz an Umlenktrommel und Umlenkrädern. Gäller en kompostkvarn för industriellt bruk som verkar vara utrustad med remdrift. Någon som vet?
Mattias Grafström
Sweden
bryttrumma
Explanation:
jfr brytrulle
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1bryttrumma
Lennart Helgesson
3vändningstrumma
Staffan Wiman


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bryttrumma


Explanation:
jfr brytrulle

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 137
Grading comment
Tack för hjälpen!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson: Jag lutar åt bryttrumman i detta fall (även om vändningstrumman förekommer i pappersordlistan - brytning kan ju vara valfri vinkel, vändning ofta 180°).
58 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vändningstrumma


Explanation:
Har jag kallat det tidigare. (Även i Erik Hanssons Buch- & Papier DE-SV).
Fel sammanhang ?

--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2009-09-02 15:09:20 GMT)
--------------------------------------------------

Fast det verkar visst som bryttrumma vore den använda termen...

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 99




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search