schaltstab

Swedish translation: manöverstång

19:50 Sep 24, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / bagerimaskin
German term or phrase: schaltstab
Schutzgitter anheben bis man die Zylinderschrauben
(9) durch die Bohrung in den Schaltstab fest ein
schrauben kann.
Åsa Valley
Sweden
Swedish translation:manöverstång
Explanation:
...kan det också vara. "Schalt-" används ju ofta för att beteckna någonting som bryter eller manövrerar en brytare.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack. Detta svar passade bäst i det aktuella sammanhanget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3avkänningsstav
Erik Hansson
3manöverstång
myrwad
3kopplingsstav
Staffan Wiman


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kopplingsstav


Explanation:
ger en Googleträff. Men jag vet ju inte om det kan passa. Här är det en del av en paketkärra.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 99

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
manöverstång


Explanation:
...kan det också vara. "Schalt-" används ju ofta för att beteckna någonting som bryter eller manövrerar en brytare.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 826
Grading comment
Tack. Detta svar passade bäst i det aktuella sammanhanget.

2 days 11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
avkänningsstav


Explanation:
eller avkänningsstift är ett annat alternativ. Det är möjligt att denna stav ska känna av ett visst läge eller detektera att en viss produkt löper förbi osv.

Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 324




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search