Sägegarnitur

Swedish translation: skärutrustning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sägegarnitur
Swedish translation:skärutrustning
Entered by: Erik Hansson

07:27 Feb 5, 2007
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / kedjesåg
German term or phrase: Sägegarnitur
"Maximaldrehzahl mit Schneidgarnitur" (tekniska data för en bensindriven kedjesåg).
Jag antar att det rör sig om det maximala varvtalet som kan uppnås efter att svärdet och sågkedjan har monterats. Kan man reducera "Schneidgarnitur" till en simpel sågkedja? Sågningsgarnityr är inget vi säger på svenska.
Erik Hansson
Germany
skärutrustning
Explanation:
s. Link unten oder http://utomhus.husqvarna.se/node2167.asp?cid=51
Selected response from:

Stefanie Busam Golay
Grading comment
Tack till er två! Om jag utgår från Husqvarnas terminilogi så blir det allt skärutrustningen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skärutrustning
Stefanie Busam Golay
3sågkedja
Staffan Wiman


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sågkedja


Explanation:
... med monterad sågkedja

Jag tror att man även kan montera annan utrustning t.ex. för barkning på en motorsåg.

I sägegarnitur ingår väl också svärdet, men det är ju självklart.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 99

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skärutrustning


Explanation:
s. Link unten oder http://utomhus.husqvarna.se/node2167.asp?cid=51


    Reference: http://utomhus.husqvarna.se/node2158.asp?pid=159&cid=51
Stefanie Busam Golay
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack till er två! Om jag utgår från Husqvarnas terminilogi så blir det allt skärutrustningen.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search