PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Kleiderlift

Swedish translation: höj- och sänkbar klädstång

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kleiderlift
Swedish translation:höj- och sänkbar klädstång
Entered by: Erik Hansson

14:21 Sep 28, 2010
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances / garderob
German term or phrase: Kleiderlift
Typ av manuell eller elektrisk anordning för att hissa/fälla upp plaggen i ett stort klädskåp. Se länk: http://www.schneider-moebel.de/aktivwohnSPR.php

Har redan kollat igenom olika varianter av kläder/plagg i kombination med hiss, lift och lyft, men ingenting att hänga i julgranen. Tar tacksamt emot förslag!
Erik Hansson
Germany
(elektrisk) höj- och sänkbar klädstång
Explanation:
Ett annat förslag hittat på nätet som hjälpmedel för kortvuxna se ref.
Selected response from:

Cecilia Richter Ekholm
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1(elektrisk) höj- och sänkbar klädstång
Cecilia Richter Ekholm
1garderobshiss
myrwad


  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
garderobshiss


Explanation:
Eller "hissanordning för garderob" om du inte hittar något etablerat

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 7

15 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
(elektrisk) höj- och sänkbar klädstång


Explanation:
Ett annat förslag hittat på nätet som hjälpmedel för kortvuxna se ref.


    Reference: http://www.fkv.se/hjalpmedel.php
Cecilia Richter Ekholm
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack för hjälpen!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search