Meldeadresse

Swedish translation: officiell adress

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Meldeadresse
Swedish translation:officiell adress
Entered by: larserik

19:57 Jan 6, 2013
German to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / adressuppgift till bankkonto
German term or phrase: Meldeadresse
I ett formulär från en bank finns frågan: "Neue Postanschrift (nur wenn abweichend zur Meldeadresse)".
Jag har sett uttrycket "polizeiliche Meldeadresse" och två engelska översättningar, "registered address" och "official address". Finns det något svenskt uttryck som passar i min kontext?
larserik
Sweden
officiell adress
Explanation:
Många Google-träffar
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Nu försöker jag dela ut poäng för femte gången. Undrar vad det är för fel. -- Hade gärna delat poängen mellan två bra svar, men det går ju (fortfarande) inte
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4folkbokföringsadress
Svanja Schallehn
3officiell adress
myrwad


Discussion entries: 4





  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
folkbokföringsadress


Explanation:
Se Skatteverket.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-01-06 21:26:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.skatteverket.se/folkbokforing/personbevisinfo.4.1...

Svanja Schallehn
Sweden
Native speaker of: German

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
officiell adress


Explanation:
Många Google-träffar

myrwad
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Nu försöker jag dela ut poäng för femte gången. Undrar vad det är för fel. -- Hade gärna delat poängen mellan två bra svar, men det går ju (fortfarande) inte




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search