Vorortbedienengeräte

Swedish translation: lokal manöverpanel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Vorortbedienengeräte
Swedish translation:lokal manöverpanel
Entered by: kristibe43

09:47 Jun 14, 2010
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Vorortbedienengeräte
Vorortbedienengeräte (bildtext)
kristibe43
Sweden
lokal manöverpanel
Explanation:
Alltså en manöverpanel som antingen sitter på en maskin, istället för att allt styras från ett större kontrollbord, eller en manöverpanel för ett större system, el eller ventilation, som sitter lokalt och med vars hjälp man kan reglera ljus eller temperatur el. dyl.. Gissar jag...
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Tack igen! Kristina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2lokal manöverpanel
Lena Samuelsson
2reglerpaneler (för väggmontage)
Ingemar Kinnmark
Summary of reference entries provided
Vorortbediengeräte?
Ingemar Kinnmark

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
reglerpaneler (för väggmontage)


Explanation:
Se referens nedan.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-06-14 12:31:34 GMT)
--------------------------------------------------

Läs först den separata referensen som jag har lagt upp!

-------------------------------

En ytterligare svensk referens (se bilden i referensen nedan):

Elektronisk reglerpanel

...

För väggmontage.

Se: http://www.vvs-boden.se/evecoreglerpanelfkvkp-p-8843.html


Ingemar Kinnmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 48

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
lokal manöverpanel


Explanation:
Alltså en manöverpanel som antingen sitter på en maskin, istället för att allt styras från ett större kontrollbord, eller en manöverpanel för ett större system, el eller ventilation, som sitter lokalt och med vars hjälp man kan reglera ljus eller temperatur el. dyl.. Gissar jag...

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 86
Grading comment
Tack igen! Kristina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
7 hrs
  -> Tack Rauno!

agree  Erik Hansson
9 hrs
  -> Tack, Erik!




Reference comments


2 hrs
Reference: Vorortbediengeräte?

Reference information:
Bediengeräte får 110 000 träffar på Google

Bedienengeräte får 0 träffar på Google

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-06-14 12:20:41 GMT)
--------------------------------------------------

Här är en bra bild på Vorortbediengeräte:

Se: http://books.google.com/books?id=RrVoiZkbZ2MC&pg=PA361&lpg=P...

Det uttryck som används i bildtexten är:

Fest installierte Vorortbediengeräte


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-06-14 12:23:05 GMT)
--------------------------------------------------

Från IATE:

Bediengerät
panel

Kan verifieras genom att söka i:

http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQueryLoad.do?method=l...

Ordet panel stämmer även med bilden ovan.

Ingemar Kinnmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 48




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search