Abdeckkappen

Swedish translation: täckplugg

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abdeckkappen
Swedish translation:täckplugg
Entered by: Anders Warnqvist

11:19 Dec 19, 2011
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Abdeckkappen
Texten är en byggbeskrivning för hur man monterar nya fönster. Frågan är vad för slags "Abdeckkappen" som tillfogas till fönsterbleck eller fönsterbänk?

Die Fens­ter­bank ist mit Fensterbankschrauben an das zuge­hörige Fensterbankan­schlussprofil zu schrauben und an­schließend mit entsprechenden Ab­deck­kappen in weiß oder braun zu versehen.
Anders Warnqvist
Sweden
täckplugg
Explanation:
Så kallas pluggarna som täcker skruvhållen i dörrkarmar t ex, det borde fungera även här. Om det nu handlar om hål och inte en springa som ska täckas med en list?

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-12-19 17:17:35 GMT)
--------------------------------------------------

Nu har jag bildgooglat och sett att täckplugg är rätta svaret. Höjer confidencen till 5 ;-)
http://www.preisroboter.de/n/abdeckkappen grau.html
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1täckplugg
larserik
3Lock
Staffan Wiman


Discussion entries: 4





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
täckplugg


Explanation:
Så kallas pluggarna som täcker skruvhållen i dörrkarmar t ex, det borde fungera även här. Om det nu handlar om hål och inte en springa som ska täckas med en list?

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-12-19 17:17:35 GMT)
--------------------------------------------------

Nu har jag bildgooglat och sett att täckplugg är rätta svaret. Höjer confidencen till 5 ;-)
http://www.preisroboter.de/n/abdeckkappen grau.html


    Reference: http://www.polardorren.se/monteringsanvisning.asp
larserik
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
11 hrs
  -> Tack för det!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Lock


Explanation:
Det är sannolikt de där små runda plastpluggarna/locken som man sätter över fördjuningarna där skruvarna sitter, men exakt vad de heter är jag inte säker på.

--------------------------------------------------
Note added at 2 jours7 heures (2011-12-21 18:31:30 GMT)
--------------------------------------------------

Täckplugg, som Lars-Erik skriver, heter det ju!

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 46




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search