PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Navigationsbereich

Swedish translation: navigationsfält

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Navigationsbereich
Swedish translation:navigationsfält
Entered by: Reino Havbrandt (X)

21:41 Mar 17, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / Windows-terminologi
German term or phrase: Navigationsbereich
Im Navigationsbereich auf >Alarme
Reino Havbrandt (X)
Sweden
navigationsfält
Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-03-18 02:40:54 GMT)
--------------------------------------------------

I navigationsfältet visas ett mappträd med mapparna i datorn, på extradiskar ... Markera en mapp i mappträdet i läsarens navigationsfält eller ange en mapp ...
81.92.66.63/upload/files/OptioS4i_PC_SWE.pdf
Selected response from:

Lilian S-K (X)
Finland
Grading comment
Tack! navigerings- och navigations- går lika bra, och båda finns på microsofts sidor. Så jag frågade publiken (Magnus) och han sa navigation
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5navigeringsfält
Sven Petersson
4navigationsfält
Lilian S-K (X)
4navigeringsrad
Lena Samuelsson


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
navigeringsrad


Explanation:
Klicka på "Larm" i navigeringsraden. Navigeringsraden brukar sitter till vänster eller längst upp och är sas huvudmenyn i en webbportal. Kolla Google. Det finns nångra träffar. Kolla t.ex. Aftonbladet under "Första sidan" på denna länk:

Glad påsk!


    Reference: http://wwwc.aftonbladet.se/tv/sidor/hjalp.html
Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 28

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
navigationsfält


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-03-18 02:40:54 GMT)
--------------------------------------------------

I navigationsfältet visas ett mappträd med mapparna i datorn, på extradiskar ... Markera en mapp i mappträdet i läsarens navigationsfält eller ange en mapp ...
81.92.66.63/upload/files/OptioS4i_PC_SWE.pdf

Lilian S-K (X)
Finland
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack! navigerings- och navigations- går lika bra, och båda finns på microsofts sidor. Så jag frågade publiken (Magnus) och han sa navigation

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
navigeringsfält


Explanation:
Så kallar M$ det på sina webbsidor.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 19




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search