PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Lebensüberwachung

Swedish translation: nätverksövervakning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Lebensüberwachung
Swedish translation:nätverksövervakning
Entered by: Eva Gustavsson

14:20 Nov 9, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / för crimpmaskin
German term or phrase: Lebensüberwachung
Timeout bei Netzwerk-Lebensüberwachung
Eva Gustavsson
livslängdskontroll
Explanation:
Åtmninstone har jag för mig att kallas så när det gäller övervakningen av livslängden för verktyg i verktygsmaskiner, om jag inte minns fel. Några träffar på nätet till och med.

--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage16 Stunden (2006-11-12 06:54:07 GMT)
--------------------------------------------------

Stryk livslängden och kalla det bara nätverkskontroll om det är det det handlar om. Se Google
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Nätverksövervakning låter bra - tack för hjälpen båda två.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4watchdog
Erik Hansson
3 -1livslängdskontroll
Lena Samuelsson


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
watchdog


Explanation:
eller vakthund (förekommer mer sällan) som övervakar nätverkets funktioner.

Se sid 27 på nedanstående adress


    Reference: http://www.inosoft.com/downloads/VisiWinNET/Dokumentation/VW...
Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 11

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
livslängdskontroll


Explanation:
Åtmninstone har jag för mig att kallas så när det gäller övervakningen av livslängden för verktyg i verktygsmaskiner, om jag inte minns fel. Några träffar på nätet till och med.

--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage16 Stunden (2006-11-12 06:54:07 GMT)
--------------------------------------------------

Stryk livslängden och kalla det bara nätverkskontroll om det är det det handlar om. Se Google

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Nätverksövervakning låter bra - tack för hjälpen båda två.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Sundström: Ett nätverk har väl sällan en livslängd som kan mätas eller fastställas. Snarare en funktion som kontrollerar att nätverket är vid liv.
2 days 5 hrs
  -> Ja, det kan du nog ha rätt i. Då räcker det nog att kalla det "nätverkskontroll/nätverksövervakning




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search