Ausstattung (här)

Swedish translation: uppsättning

18:25 Jul 1, 2010
German to Swedish translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama / teater
German term or phrase: Ausstattung (här)
Meningen lyder: Er übernimmt seine erste Regieassistenz am Theater xxx an der Seite von Regisseur xxx und wagt seine erste Ausstattung in xxx für...

Jag känner mig osäker på vad som avses med "Ausstattung" i detta sammanhang och vore mycket tacksam för hjälp.
Maria Drangel
Sweden
Swedish translation:uppsättning
Explanation:
Med ledning av sammanhanget gissar jag på "uppsättning". Hittar dock inga belägg på nätet (har kollat ca 30 träffar på Ausstattung och Teater)
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2uppsättning
larserik
1Uppsättning
Staffan Wiman


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
uppsättning


Explanation:
Med ledning av sammanhanget gissar jag på "uppsättning". Hittar dock inga belägg på nätet (har kollat ca 30 träffar på Ausstattung och Teater)

larserik
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack!

43 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Uppsättning


Explanation:
Teatern är i mycket en främmande värld för mig, men det finns något som heter uppsättning. Om du Googlar på "första uppsättning", så får du träffar. Om det är samma sak har jag absolut ingen aning om...

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 2




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search