chlorabspaltende Produkte

Swedish translation: produkter som avger klorgas (klor)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:chlorabspaltende Produkte
Swedish translation:produkter som avger klorgas (klor)
Entered by: Erik Hansson

10:05 Jun 15, 2010
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / tvättmedel osv
German term or phrase: chlorabspaltende Produkte
Det rör sig om olika kemiska produkter som används inom industriell tvätthantering. Har redan kollat upp det mesta som har att göra med spjälkande, avspjälkande osv produkter. Har någon en bra idé? Tack.
Erik Hansson
Germany
produkter som avger klorgas (klor)
Explanation:
Det är fråga om att ett ämne (tvättmedel) sönderdelas i X + Y och klorgas vilken sedan löses i vattnet.
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4produkter som avger klorgas (klor)
Lennart Helgesson
2kloravskiljande produkter
Cecilia Richter Ekholm
2produkter som avspjälkar klor
Ingemar Kinnmark


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
produkter som avspjälkar klor


Explanation:
Se referens nedan.


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2010-06-15 10:26:12 GMT)
--------------------------------------------------

Google ger 256 träffar på "avspjälkar".


Ingemar Kinnmark
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
produkter som avger klorgas (klor)


Explanation:
Det är fråga om att ett ämne (tvättmedel) sönderdelas i X + Y och klorgas vilken sedan löses i vattnet.

Lennart Helgesson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 48
Grading comment
Tack!

30 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kloravskiljande produkter


Explanation:
Ett annat förslag på väg till det rätta...:) Sök på "avskilj" på länken till Naturvårdsverket o "abspalten" på EURLEX länken


    Reference: http://naturvardsverket.se/Documents/publikationer/620-5245-...
    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=sv&ihmlang=...
Cecilia Richter Ekholm
Native speaker of: Swedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search