Außen-/Innenhaut

Swedish translation: Utvändig/invändig beklädnad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Außen-/Innenhaut
Swedish translation:Utvändig/invändig beklädnad
Entered by: cologne

17:25 May 11, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Außen-/Innenhaut
Det är med Haut jag har problem. Vad heter bilens 'Haut' på svenska? Exempel: Innenhaut entfernen
cologne
Germany
Utvändig/invändig beklädnad
Explanation:
Det kan vara olika material plåt, plast, textil etc etc.
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Utvändig/invändig beklädnad
Lennart Helgesson
3kaross, plåt
Staffan Wiman


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kaross, plåt


Explanation:
Enligt Möller Bilteknisk ordlista är Außenhaut vardagsspråk för kaross.
I min VAG-ordlista hittar jag Türhaut = dörrplåt och Dachhaut = takplåt.
Gissning är att det generellt skulle kunna översättas med yttre och inre skal där det inte passar med någon plåt.
I ett minne hittar jag "wenn die Aussenhaut geschlossen ist" "när bilen är helt låst" dvs man väljer att inte översätta ordet.
Innenhaut har jag inte hittat, men det borde betyda inklädnad eller något liknande.

Staffan Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 79

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Utvändig/invändig beklädnad


Explanation:
Det kan vara olika material plåt, plast, textil etc etc.

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 174
Grading comment
tack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson
2 hrs
  -> Tackar




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search