Leuchtweitenregelung

Swedish translation: Strålkastarjustering

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Leuchtweitenregelung
Swedish translation:Strålkastarjustering
Entered by: Mårten Sandberg

19:14 Jul 5, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Leuchtweitenregelung
Bei Fahrzeugen mit automatischer Leuchtweitenregelung muss nach der Einstellung, die Grundeinstellung der Leuchtweitenregelung durchgeführt werden.
Karin Hallberg
Spain
Strålkastarjustering
Explanation:
Antar jag avses. Används av Subaru nedan, och uppenbarligen av killar som gör hemskt intressanta hemsidor om sina bilar.

Justeringen består i att strålkastarns vinkel gentemot gatan justeras för att påverka den upplysta sträckan, och ytterst för att hindra bländning av mötande.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tackar!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Räckviddsreglering
Staffan Wiman
5reglering av strålkastarnas räckvidd
asptech
4Strålkastarjustering
Mårten Sandberg


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Strålkastarjustering


Explanation:
Antar jag avses. Används av Subaru nedan, och uppenbarligen av killar som gör hemskt intressanta hemsidor om sina bilar.

Justeringen består i att strålkastarns vinkel gentemot gatan justeras för att påverka den upplysta sträckan, och ytterst för att hindra bländning av mötande.


    Reference: http://www.subaru.se/imprezasti_utr.shtml
    Reference: http://hem.passagen.se/lasse_740/
Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 61
Grading comment
Tackar!!!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
reglering av strålkastarnas räckvidd


Explanation:
ordagrant

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Räckviddsreglering


Explanation:
VAG:s ordlista förespråkar det eller i andra hand lysviddsreglering vilket ju eg. förklarar saken bättre.


Staffan Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 79




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search