Wildwuchs (i detta sammanhang)

Swedish translation: en salig blandning av

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Wildwuchs
Swedish translation:en salig blandning av
Entered by: Erik Hansson

07:53 Feb 24, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Architecture / enhetlig stadsbild
German term or phrase: Wildwuchs (i detta sammanhang)
Text om arkitektur i gamla stadsdelar.
Begreppet "Wildwuchs" används i detta sammanhang för olika typer av gatlyktor, parkbänkar, papperskorgar, husnummerskyltar osv. , dvs. en enhetlig bild saknas.
Förslag hjärtligt välkomna!
Erik Hansson
Germany
misch-masch av...
Explanation:
"salig blandning av", "disparata kombinationer"... känns som det finns dussintals varianter. beror på om värderingen är neutral el laddad.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack för hjälpen, Mårten! Wildwuchs i detta sammanhang har säkert en negativ klang.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3misch-masch av...
Mårten Sandberg
3vildvuxen florq
Staffan Wiman


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vildvuxen florq


Explanation:
Gogglade på vildvuxen flora och fann bland annat detta:
bidragit till uppkomsten av ringlande trottoarlösa gator, kantade av en blandning
av traditionella japanska trähus och en vildvuxen flora av allehanda

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-02-24 08:04:18 GMT)
--------------------------------------------------

flora med a förstås. Hade fel tangentbord.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 12

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
misch-masch av...


Explanation:
"salig blandning av", "disparata kombinationer"... känns som det finns dussintals varianter. beror på om värderingen är neutral el laddad.

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för hjälpen, Mårten! Wildwuchs i detta sammanhang har säkert en negativ klang.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search