https://wiki.proz.com/kudoz/german-to-swedish/advertising-public-relations/709476-jetzt-w%C3%A4hlen-sp%C3%A4ter-bezahlen.html

Jetzt wählen - später bezahlen

Swedish translation: Välj nu - betala senare

15:13 May 10, 2004
German to Swedish translations [Non-PRO]
Advertising / Public Relations
German term or phrase: Jetzt wählen - später bezahlen
Ein ironisch gemeinter Spruch zur Europa-Wahl
ina
Swedish translation:Välj nu - betala senare
Explanation:
Oder Välj nu - du får betala senare
Direkte übersetzung müsste gehen. Schwedisch får bedeutet hier darf und muss. Auf schwedisch spricht man den Wähler, den Kaufer mit du an.
Selected response from:

Staffan Wiman
Sweden
Grading comment
Herzlichen Dank.
Ina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Välj nu - betala senare
Staffan Wiman
3Välj nu en - betala den sen
Reino Havbrandt (X)


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Jetzt wählen - später bezahlen
Välj nu - betala senare


Explanation:
Oder Välj nu - du får betala senare
Direkte übersetzung müsste gehen. Schwedisch får bedeutet hier darf und muss. Auf schwedisch spricht man den Wähler, den Kaufer mit du an.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
Grading comment
Herzlichen Dank.
Ina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: alt Välj nu - betala sen :)
17 mins

agree  BedaB
39 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Välj nu en - betala den sen


Explanation:
Om man vill ha kvar det tyska nödrimmet-
Välj nu, betala sen, du
Välj nu - betala inte ännu

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: