Initiatoren-Einspeiseklemme vs. Initiatorklemme

Slovak translation: napájacia svorka iniciátora/ pre iniciátor vs. svorka iniciátora/ pre iniciátor

20:11 Nov 30, 2013
German to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation /
German term or phrase: Initiatoren-Einspeiseklemme vs. Initiatorklemme
Abecedný zoznam:

Initiatoren-Einspeiseklemme
Initiatorenklemme
Installationsrelais
Intel Atom N%0 %1,%2GHz RAM %3 Mb %4" TFT
InteliPro


Niekde v texte sa zobrazuje Initiatorenklemme - Svorka pre senzor? (teda aspoň podľa slovníka, ďalej kopec iných významov)
Inde v texte sa zasa zobrazuje Initiatoren-Einspeiseklemme.

Na internete som zas našiel Initiatoreneinspeiseklemme

Keďže nemám žiaden kontext, len vymenované termíny, tak by som si asi poradil sám, ale takto neviem
Kristian Madar
Slovakia
Slovak translation:napájacia svorka iniciátora/ pre iniciátor vs. svorka iniciátora/ pre iniciátor
Explanation:
Napríklad podľa:
http://www.burkert.cz/index.php?sid=95
Einspeiseklemme = napájacia svorka

keďže výraz 'Initiator' sa aj v technike používa vo viacerých významoch, viď napr.:
http://de.wikipedia.org/wiki/Initiator
preložil by som univerzálne Initiator = iniciátor
viď aj:
http://web.volny.cz/vyhledavani/slovnik/?search=initiator&la...
teda:
Initiatoren-Einspeiseklemme = napájacia svorka iniciátora/ pre iniciátor
Initiatorklemme = svorka iniciátora/ pre iniciátor

vhodné je tiež porovnať si obrázky 'napajeci svorka pro iniciator' v slovenčine:
http://www.wagocatalog.com/okv3/druck.asp?lid=7&cid=&strChec...
a v nemčine:
http://www.technikprimus.de/Wago-280-587-Initiatoren-Einspei...

anglický preklad:
http://www.esk.ee/index.php?route=product/product&product_id...
initiator clamp, 3-lead. Initiatorklemme 3-Leiter

http://www.kramp.com/shop-cz/sk/161253/936640/261635/DIK15LA...
http://www.kramp.com/do/action/Search?level=0&query=svorka i...
svorka iniciátora

http://eplandata.de/portal/es_ES/part/WAGO.280-587?cookieset...
Napájecí svorka pro iniciátor

V češtine sa používa tiež 'Napájecí svorka pro čidlo':
http://www.wagocatalog.com/okv3/index_body.asp?strBestNrID=2...
(porovnaj tiež podľa interného čísla '270-564' firmy Wago)

v slovenčine sa však výraz 'čidlo' nepoužíva, viď:
http://slovniky.korpus.sk/?w=čidlo

Preto by som ponechal vyššie uvedený výraz 'iniciátor'

Ako pomôcka k tomu, že 'iniciátor' je vlastne snímač (česky 'čidlo'), viď aj:
https://www.google.sk/#q="približovací iniciátor"&spell=1

--------------------------------------------------
Note added at 1 day14 hrs (2013-12-02 10:44:46 GMT)
--------------------------------------------------

Pre pripojenie inicátora sa používa 2-, 3- a 4- vodičové zapojenie, nie som si istý, ale zatiaľ sa mi nepodarilo nájsť, či je možné na jednu svorku súčasne pripojiť viac iniciátorov a či to má uplatnenie v praxi. Iba podľa logiky mi vychádza, že pri pripojení viacerých iniciátorov na jednu svorku sa stratí informácia, ktorý z iniciátorov zareagoval.
Selected response from:

Pavol Fulec
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1napájacia svorka iniciátora/ pre iniciátor vs. svorka iniciátora/ pre iniciátor
Pavol Fulec
3svorka napájania snímačov priblíženia vs. svorka snímača priblíženia
Juraj Mitterhauszer, Auria s.r.o.


  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
svorka napájania snímačov priblíženia vs. svorka snímača priblíženia


Explanation:
treba rozlišovať aj plurál a singulár

Juraj Mitterhauszer, Auria s.r.o.
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
napájacia svorka iniciátora/ pre iniciátor vs. svorka iniciátora/ pre iniciátor


Explanation:
Napríklad podľa:
http://www.burkert.cz/index.php?sid=95
Einspeiseklemme = napájacia svorka

keďže výraz 'Initiator' sa aj v technike používa vo viacerých významoch, viď napr.:
http://de.wikipedia.org/wiki/Initiator
preložil by som univerzálne Initiator = iniciátor
viď aj:
http://web.volny.cz/vyhledavani/slovnik/?search=initiator&la...
teda:
Initiatoren-Einspeiseklemme = napájacia svorka iniciátora/ pre iniciátor
Initiatorklemme = svorka iniciátora/ pre iniciátor

vhodné je tiež porovnať si obrázky 'napajeci svorka pro iniciator' v slovenčine:
http://www.wagocatalog.com/okv3/druck.asp?lid=7&cid=&strChec...
a v nemčine:
http://www.technikprimus.de/Wago-280-587-Initiatoren-Einspei...

anglický preklad:
http://www.esk.ee/index.php?route=product/product&product_id...
initiator clamp, 3-lead. Initiatorklemme 3-Leiter

http://www.kramp.com/shop-cz/sk/161253/936640/261635/DIK15LA...
http://www.kramp.com/do/action/Search?level=0&query=svorka i...
svorka iniciátora

http://eplandata.de/portal/es_ES/part/WAGO.280-587?cookieset...
Napájecí svorka pro iniciátor

V češtine sa používa tiež 'Napájecí svorka pro čidlo':
http://www.wagocatalog.com/okv3/index_body.asp?strBestNrID=2...
(porovnaj tiež podľa interného čísla '270-564' firmy Wago)

v slovenčine sa však výraz 'čidlo' nepoužíva, viď:
http://slovniky.korpus.sk/?w=čidlo

Preto by som ponechal vyššie uvedený výraz 'iniciátor'

Ako pomôcka k tomu, že 'iniciátor' je vlastne snímač (česky 'čidlo'), viď aj:
https://www.google.sk/#q="približovací iniciátor"&spell=1

--------------------------------------------------
Note added at 1 day14 hrs (2013-12-02 10:44:46 GMT)
--------------------------------------------------

Pre pripojenie inicátora sa používa 2-, 3- a 4- vodičové zapojenie, nie som si istý, ale zatiaľ sa mi nepodarilo nájsť, či je možné na jednu svorku súčasne pripojiť viac iniciátorov a či to má uplatnenie v praxi. Iba podľa logiky mi vychádza, že pri pripojení viacerých iniciátorov na jednu svorku sa stratí informácia, ktorý z iniciátorov zareagoval.


    Reference: http://www.wagocatalog.com/okv3/druck.asp?lid=7&cid=&strChec...
    Reference: http://www.technikprimus.de/Wago-280-587-Initiatoren-Einspei...
Pavol Fulec
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
6 hrs
  -> ďakujem




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search