Prüfstatiker

Slovak translation: revízny statik

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Prüfstatiker
Slovak translation:revízny statik
Entered by: Peter Kissik

13:07 Jul 24, 2013
German to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering /
German term or phrase: Prüfstatiker
Das Fundament ist frostsicher auszuführen.
Sofern Setzungen nicht ausgeschlossen werden können, ist der Zu- und Abstrom mit entsprechend geeigneten Kompensatoren herzustellen.
Die beiliegende Statik ist keine Typenstatik und muss unter Umständen in Abstimmung mit der zuständigen Baubehörde bei einem Prüfstatiker eingereicht werden.

Na prvý pohľad to vyzerá jednoducho, ale kto to je? Stavbný inžinier, či znalec v oblasti statiky. Ak by som pouzil skúsobný statik, neviem či by to bolo akceptovateľné a pre každého jasné.

Ďakujem za odpoveď.


Našiel som, že po anglicky je to údajne stress analyst, lenže aj ostatné odpovede v prepojení majú svoju relevanciu


http://www.proz.com/kudoz/german_to_english/tech_engineering...
Kristian Madar
Slovakia
revízny statik
Explanation:
.
Selected response from:

Peter Kissik
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1revízny statik
Peter Kissik
4dozorujúci statik
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
3kontrolný statik
Pavol Fulec


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontrolný statik


Explanation:
Keďže podľa uvedeného kontextu ide výslovne o tému statika ('Statik'), druhú časť slova ('Statiker') by som preložil ako 'statik'. Úlohou statika - odborníka na statiku - je navrhovanie a kontrola/skúška/inšpekcia, ale slovo kontrolný/ skúšobný/ inšpekčný sa nezvykne často používať (podľa vlastných menších skúseností a konzultácie so stavebným inžinierom).
Z vyššie uvedených možností som našiel na internete niekoľko výskytov pre 'kontrolný statik' (alebo v češtine 'kontrolní statik', vrátane skloňovania), napríklad:
http://www.konstrukce.cz/clanek/kotol-2k11-lenzing-energie-r...

Podľa:
http://www.uni-protokolle.de/Lexikon/Statische_Berechnung.ht...
sa v Nemecku musí nechať podľa možnosti skontrolovať statický výpočet druhým statikom, ktorý sa nazýva tiež 'Prüfstatiker'.

Z kontextu vyplýva, že priložená statika sa musí podať u 'Prüfstatiker' na kontrolu, teda výraz 'kontrolný statik' by tak odpovedal jeho úlohe v tomto texte.

Ako pomôcka viď tiež:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Statik



    Reference: http://www.konstrukce.cz/clanek/kotol-2k11-lenzing-energie-r...
    Reference: http://www.uni-protokolle.de/Lexikon/Statische_Berechnung.ht...
Pavol Fulec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 23

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dozorujúci statik


Explanation:
takto sa vyhneme riešeniu otázky, či je to súdny znalec alebo nie. Aj keď to súdny znalec alebo osoba poverená štátnym orgánom rozhodne je, keďže pracuje na stavebnom úrade (Baubehorde) a pri statike ide takmer vždy o životy ľudí.

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
revízny statik


Explanation:
.

Peter Kissik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Matthias Hrašna
11 days
  -> Ďakujem.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search