Zapfenschraube

Serbian translation: zavrtanj sa cilindričnim završetkom

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zapfenschraube
Serbian translation:zavrtanj sa cilindričnim završetkom
Entered by: Aleksandar Ristić

08:27 Mar 27, 2012
German to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Šinska vozila
German term or phrase: Zapfenschraube
An den Enden der Hebel sind paarweise die Bremsbelaghalter (d1) und (d2) gelagert. Die gegenüberliegenden Enden der Bremshebel sind mit Gewindebohrungen zur Aufnahme der Zapfenschraube (k) für die Lagerung des Bremszylinders (a) versehen.
Aleksandar Ristić
Switzerland
zavrtanj sa cilindričnim završetkom
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-03-27 10:15:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.scribd.com/doc/54587511/Vijci-Komet-Valjevo-Upore...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-03-27 10:19:03 GMT)
--------------------------------------------------

JUS M.B1.091
DIN 479
Po ranijem JUS-u zavrtanj je nazivan "vijak", a po najnovijim standardima taj izraz je zamenjen izrazom "zavrtanj".

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-03-27 12:56:32 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.iss.rs/standard/index.php?ics_id=218&item_from=60...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2012-03-29 07:20:22 GMT)
--------------------------------------------------

---

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2012-03-29 07:21:08 GMT)
--------------------------------------------------

JUS M.B1.091

--------------------------------------------------
Note added at 1 day23 hrs (2012-03-29 07:33:13 GMT)
--------------------------------------------------

www.iss.rs/
Selected response from:

Dragomir Perovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2zavrtanj sa cilindričnim završetkom
Dragomir Perovic
5 +1Zavrtanj sa cilindričnom glavom ili zavrtanj sa cilindričnim završetkom
nzirojevic
5 -1čep sa zavrtnjem
Radic Vojislav


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Zavrtanj sa cilindričnom glavom ili zavrtanj sa cilindričnim završetkom


Explanation:
Moguće su obje opcije, u zavisnosti od toga kako zavrtanj tačno izgleda.
http://www.scribd.com/doc/33949809/MAŠINSKI-ELEMENTI-I-preda... na str. 47 prikazan je izgled vijka (zavtrnja) sa četverougaonom glavom i cilindričnim završetkom (to bi bio DIN 479) i izgled vijka (zavrtnja) sa cilindričnom glavom (DIN 927). Pošto je u pitanju univerzitetski udžbenik, držim da se može smatrati pouzdanim izvorom.
Evo i linkova na kojima se može vidjeti izgled jednog i drugog zavrtnja:
http://www.heicko.de/site_bs/katalogseiten/katalog.php?gl=40...
http://www.scribd.com/doc/52710115/3/VIJCI
http://www.scribd.com/doc/54587511/Vijci-Komet-Valjevo-Upore...


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-03-27 12:35:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.normschrauben.de/schrauben/zapfenschraube/index.h...
http://www.metal-flex.com/artlist.php?vrsta=5
http://www.div.com.hr/div.asp?show=list_products&id=1&gID=9&...

nzirojevic
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic
1 day 6 hrs
  -> Hvala!

47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
zavrtanj sa cilindričnim završetkom


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-03-27 10:15:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.scribd.com/doc/54587511/Vijci-Komet-Valjevo-Upore...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-03-27 10:19:03 GMT)
--------------------------------------------------

JUS M.B1.091
DIN 479
Po ranijem JUS-u zavrtanj je nazivan "vijak", a po najnovijim standardima taj izraz je zamenjen izrazom "zavrtanj".

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-03-27 12:56:32 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.iss.rs/standard/index.php?ics_id=218&item_from=60...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2012-03-29 07:20:22 GMT)
--------------------------------------------------

---

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2012-03-29 07:21:08 GMT)
--------------------------------------------------

JUS M.B1.091

--------------------------------------------------
Note added at 1 day23 hrs (2012-03-29 07:33:13 GMT)
--------------------------------------------------

www.iss.rs/

Dragomir Perovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 112

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic
1 day 8 hrs
  -> Hvala!

agree  Goran Tasic
1 day 22 hrs
  -> Hvala!

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
čep sa zavrtnjem


Explanation:
čep sa zavrtnjem

http://www.abc-billard.net/Zapfenschraube-M4

http://www.schrauben-engel.de/de/lieferprogramm/artikel/arti...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-03-27 09:29:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.yuauto.rs/sites/default/files/cep-kartera.jpg

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2012-03-28 19:30:02 GMT)
--------------------------------------------------

Davore, OVAJ put si u dubokoj zabludi, onaj ko je živeo u Nemačkoj nebi ni pomislio na cilindrični završetak. To je jedan zavrtanj kao sa reference.
čep, zapušač, zatvarač, itd. - (točiti pivo-nije ti palo na pamet!)
U konkretnom slučaju zavrtanj je ravan i recimo do pola narezan, to ulazi u metal, a druga polovina je okrugla i nenarezana i služi za nošenje (držanje) kočione poluge.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2012-03-28 19:34:36 GMT)
--------------------------------------------------

No, nećemo filozofirati ASKER će nam na kraju reći o kakvom držaču je reč.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2012-04-01 07:21:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dobro je ASKERU ŠTO SI NAMA POKAZAO REFERENCU SA TIM "zavrtanjem sa cilindričnim završetkom" .
Sramota me da gledam da se zaključak izvodi iz kodifikacije o standardima "Š" klase !! Važno je da se nigde ne pominje cilindrični završetak. Zapfen u nem. teh. jeziku nikada ne definiše cilindar.

Radic Vojislav
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 103

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  dkalinic: Ne, Vojislave, tu se ne radi o čepu. Zapfen tu označava cilindrični završetak.
1 day 8 hrs
  -> Zapfen tablete - ništa ti ne govore !! Ovaj Zapfen je 120% okrugao i zarubljen, i na drugom kraju takođe - nema cilindrični završetak. Pa bio si mali i video one lekove sa tim natpisom - kako su izgledali, zaboravio si. prostudiraj moje reference, -




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search