Feuerleitungsmaterial

Romanian translation: componente sisteme de conducere a focului (SCF)

14:47 Jan 8, 2012
German to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense / armament
German term or phrase: Feuerleitungsmaterial
Este vorba despre o lista publicata in 1958 (Decizia 255/58 a Consiliului din 15 aprilie 1958) cu privire la tipuri de arme, muniţie şi material de război, iar unul dintre puncte cuprinde:

5. Feuerleitungsmaterial für militärische Zwecke:
a) Flugbahnprüfungsgeräte, Infrarot-Zielgeräte und anderes Nachtzielmaterial;
b) Entfernungsmesser, Ortungsgeräte, Höhenmesser;
c) elektronische, gyroskopische, optische und akustische Beobachtungsvorrichtungen;
d) Visiergeräte für Bombenabwurf und Höhenrichtwerke für Kanonen, Periskope für die in dieser Liste aufgeführten Geräte.

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lng1=de,en&lang=...
Multumesc si duminica placuta.
Corina
Co_rina
Romania
Romanian translation:componente sisteme de conducere a focului (SCF)
Explanation:
Feuerleitung în artilerie este conducerea focului; iar material precis că se referă la diversele componente ale sistemelor de conducere a focului (SCF):

Compunerea generală a unui SCF este următoarea:
– telemetru laser (determină distanţa până la ţintă cu o anumită precizie);
– aparate de ochire (lunete cu termoviziune sau intensificatoare de lumină);
– calculator balistic (construit pe baza unui microprocesor; în memoria calculatorului se află introduse ecuaţiile balistice ale tipurilor de muniţie folosite, precum şi programele de rezolvare ale acestor ecuaţii);
– senzori meteo, balistici şi de poziţie (determinarea valorii parametrilor meteo, balistici şi de poziţie ai tunului, precum şi determinarea vitezei unghiulare de rotire a turelei proprii);
– organe de comandă, afişare şi semnalizare;
– surse electrice stabilizatoare şi amplificatoarele electronice;
– elemente de interfaţă a stabilizatorului tunului şi organe de acţionare a tunului şi turelei;
– cabluri şi conducte electrice de interconectare.

http://www.armyacademy.ro/reviste/2_2005/a21.pdf
Selected response from:

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1componente sisteme de conducere a focului (SCF)
Ovidiu Martin Jurj
4sistemele de conducere automată a tirului pieselor de artilerie
Bogdan Burghelea


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
componente sisteme de conducere a focului (SCF)


Explanation:
Feuerleitung în artilerie este conducerea focului; iar material precis că se referă la diversele componente ale sistemelor de conducere a focului (SCF):

Compunerea generală a unui SCF este următoarea:
– telemetru laser (determină distanţa până la ţintă cu o anumită precizie);
– aparate de ochire (lunete cu termoviziune sau intensificatoare de lumină);
– calculator balistic (construit pe baza unui microprocesor; în memoria calculatorului se află introduse ecuaţiile balistice ale tipurilor de muniţie folosite, precum şi programele de rezolvare ale acestor ecuaţii);
– senzori meteo, balistici şi de poziţie (determinarea valorii parametrilor meteo, balistici şi de poziţie ai tunului, precum şi determinarea vitezei unghiulare de rotire a turelei proprii);
– organe de comandă, afişare şi semnalizare;
– surse electrice stabilizatoare şi amplificatoarele electronice;
– elemente de interfaţă a stabilizatorului tunului şi organe de acţionare a tunului şi turelei;
– cabluri şi conducte electrice de interconectare.

http://www.armyacademy.ro/reviste/2_2005/a21.pdf

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bernd Müller (X)
11 hrs
  -> mulţumesc, Bernd!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sistemele de conducere automată a tirului pieselor de artilerie


Explanation:
Am găsit şi această variantă


    Reference: http://www.referat-e.ro/referat-Servomecanisme_in_conditii_r...
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bernd Müller (X): E dejA PREA SPECIALIZAT; TERMENUL GERMAN ESTE MAI GENERAL!
11 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search