Patientenanwaltschaft

Romanian translation: Consiliul pentru Protecţia Drepturilor Pacientului

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Patientenanwaltschaft
Romanian translation:Consiliul pentru Protecţia Drepturilor Pacientului
Entered by: Hans-Juergen Fauland

19:46 Sep 3, 2011
German to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / Patientenrechte
German term or phrase: Patientenanwaltschaft
Context: "Die Patientenanwaltschaften sind unabhängige und weisungsfreie Einrichtungen zur Sicherung der Rechte und Interessen von Patientinnen und Patienten sowie – in einigen Bundesländern – von pflegebedürftigen Menschen.

Die Patientenanwaltschaften informieren über Patientenrechte und vermitteln bei Streitfällen, klären Mängel und Missstände auf und unterstützen bei der außergerichtlichen Streitbeilegung nach Behandlungsfehlern. Dabei wird versucht, die Lösung eines Konfliktes ohne Hilfe des Gerichts herbeizuführen." (https://www.gesundheit.gv.at/Portal.Node/ghp/public/content/...

Am impresia că termenul este specific austriac. Nu ştiu dacă există vreun corespondent în România. Aş aprecia foarte mult sugestiile voastre.
Hans-Juergen Fauland
Asociaţia(organizaţia) pentru Protecţia Pacienţilor
Explanation:
oder:
Consiliul pentru Protecţia Drepturilor Pacientului

Selected response from:

Helga Kugler
Germany
Grading comment
Vielen Dank, Helga! Letztlich habe ich "Consiliu" gewählt, weil es amtlicher klingt. "Asociaţie" ist - obwohl sehr oft verwendet - zu allgemein.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sistemul/ conceptul: Avocatul pacientului; Avocatul pentru protecţia pacientului; (în analogie cu „A
Bernd Müller (X)
3Asociaţia(organizaţia) pentru Protecţia Pacienţilor
Helga Kugler


Discussion entries: 5





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sistemul/ conceptul: Avocatul pacientului; Avocatul pentru protecţia pacientului; (în analogie cu „A


Explanation:
sistemul/ conceptul: Avocatul pacientului; Avocatul pentru protecţia pacientului; (în analogie cu „Avocatul poporului“)

--------------------------------------------------
Note added at 9 ore (2011-09-04 05:26:39 GMT)
--------------------------------------------------

Nu este specific numai pt. Austria- vezi "Discussions!

--------------------------------------------------
Note added at 9 ore (2011-09-04 05:37:52 GMT)
--------------------------------------------------

Trebuie să corectez: Nivelul răspunsului este, între timp, "Sunt sigur"!!! deoarece am găsit ceva rezultate Google, corespunzătoare!!!

--------------------------------------------------
Note added at 9 ore (2011-09-04 05:43:26 GMT)
--------------------------------------------------

"Patientenanwaltschaft"
Ungefähr 25.100 Ergebnisse , aus Österreich
Deci termenul este mult mai răspândit în Austria decât în RFG, pare-se (dar asta-i numai statistică Google; nu perfect/ absolut exactă- atenţie!!)

Bernd Müller (X)
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 9

2 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Asociaţia(organizaţia) pentru Protecţia Pacienţilor


Explanation:
oder:
Consiliul pentru Protecţia Drepturilor Pacientului




    Reference: http://www.protectiapacientilor.ro/reprezentarepac.html
Helga Kugler
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Vielen Dank, Helga! Letztlich habe ich "Consiliu" gewählt, weil es amtlicher klingt. "Asociaţie" ist - obwohl sehr oft verwendet - zu allgemein.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search