reflektiert das Licht weg vom Auge

Romanian translation: reflectă lumina incidentă

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:reflektiert das Licht weg vom Auge
Romanian translation:reflectă lumina incidentă
Entered by: Anca Buzatu

13:03 Feb 8, 2008
German to Romanian translations [PRO]
Science - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / Optică/Ochelari de soare
German term or phrase: reflektiert das Licht weg vom Auge
Nu-mi vine în minte o exprimare ok.
Este vb de o lentilă cu propietatea aceasta.

Mulţumesc anticipat.
Anca Buzatu
Austria
reflectă lumina incidentă
Explanation:
dacă nu poţi să spui direct lentilă reflectantă. Aici http://www.opticianul.ro/nr3/antireflex.htm e un articol care cred că îţi poate fi util.
"Reflexii deranjante şi sensibilate la contraste:
Lumina incidentă care soseşte din spate atinge suprafaţa dorsală a lentilei de ochelari şi ajungând în ochi generează pe retină datorită reflexiei lumină divergentă suplimentară. Această lumină divergentă nedorită nu conţine informaţii referitoare la imagine reducând doar contrastul acesteia formată pe membrana nervoasă şi provocând în acest timp senzaţii neplăcute.
Avantajele straturilor antireflex apar în special în condiţii medii de iluminare, când purtătorul de ochelari nu este deranjat de sursa de lumină din spatele lui (ex: reflectoarele automobilelor, reclamele luminoase, proiectorul de film din cinematografe) senzaţia vederii devenind mai contrastantă în câmpul lui vizual. Alte exemple pentru acest fenomen: activitatea din faţa computerului, privirea ecranului de televizor. Atenuarea reflexiei datorită efectului de mărire a contrastului poate fi deosebit de avantajoasă la acele persoane, car au cataractă, sau care poartă lentile de ochi încorporate, respectiv suferă de malformaţii la nivelul retinei sau al nervului de vedere, care reduce sensibilitatea la contraste"
Selected response from:

cameliaim
Spain
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4reflectă lumina incidentă
cameliaim
3reflecta lumina in sens contrar ochilor
Jonathan Oprean


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
reflectă lumina incidentă


Explanation:
dacă nu poţi să spui direct lentilă reflectantă. Aici http://www.opticianul.ro/nr3/antireflex.htm e un articol care cred că îţi poate fi util.
"Reflexii deranjante şi sensibilate la contraste:
Lumina incidentă care soseşte din spate atinge suprafaţa dorsală a lentilei de ochelari şi ajungând în ochi generează pe retină datorită reflexiei lumină divergentă suplimentară. Această lumină divergentă nedorită nu conţine informaţii referitoare la imagine reducând doar contrastul acesteia formată pe membrana nervoasă şi provocând în acest timp senzaţii neplăcute.
Avantajele straturilor antireflex apar în special în condiţii medii de iluminare, când purtătorul de ochelari nu este deranjat de sursa de lumină din spatele lui (ex: reflectoarele automobilelor, reclamele luminoase, proiectorul de film din cinematografe) senzaţia vederii devenind mai contrastantă în câmpul lui vizual. Alte exemple pentru acest fenomen: activitatea din faţa computerului, privirea ecranului de televizor. Atenuarea reflexiei datorită efectului de mărire a contrastului poate fi deosebit de avantajoasă la acele persoane, car au cataractă, sau care poartă lentile de ochi încorporate, respectiv suferă de malformaţii la nivelul retinei sau al nervului de vedere, care reduce sensibilitatea la contraste"

cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laurentiu Chiriac: Eventual şi: "Protejând ochiul"
4 mins
  -> exact, mulţumesc.

agree  Adriana Sandru
3 hrs
  -> mulţumesc, Adriana.

agree  Anca Nitu
6 hrs
  -> mulţumesc, Anca.

agree  Mariana Avramescu
8 hrs
  -> mulţumesc, Mariana.

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reflecta lumina in sens contrar ochilor


Explanation:
sau "reflecta lumina dinspre ochi spre exterior"

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2008-02-09 20:23:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

blöde Übersetzung, gebe ich selber offen zu!

Jonathan Oprean
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search