frittieren

Romanian translation: a prăji

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:frittieren
Romanian translation:a prăji
Entered by: cameliaim

07:55 Sep 2, 2007
German to Romanian translations [PRO]
Food & Drink
German term or phrase: frittieren
Ma poate ajuta cineva cu un echivalent adecvat al acestui verb ?
Substantivul friteuza a intrat in limba, dar verbul nu. Termenul "a praji" nu e tocmai corect, pentru ca e vorba mai curand de fierbere (in ulei) nu de prajeala.

Ex. Füllen Sie den Frittierkorb mit den zu frittierenden Nahrungsmitteln.
catalina savu
Romania
prăji
Explanation:
Eu i-aş zice "prăji", gândeşte-te că gogoşile se prăjesc în "baie" de ulei, la fel ca şi cartofii pe care-i faci în friteuză şi se cheamă "cartofi prăjiţi", sau pulpele de pui sau ce mai faci în ea. Dacă nu-ţi place, eventual poţi să-i pui "alimentele care trebuie preparate/pregătite". În plus, DEX nu specifică cantitatea (scuze) de ulei necesară pt a se considera "prăjeală" sau "fierbere", dar spune că e vorba de grăsime. Baftă.
Selected response from:

cameliaim
Spain
Grading comment

Nu s-a gasit o varianta mai buna. Ramane asta deocamdata !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2prăji
cameliaim
3frige
Bogdan Burghelea


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
prăji


Explanation:
Eu i-aş zice "prăji", gândeşte-te că gogoşile se prăjesc în "baie" de ulei, la fel ca şi cartofii pe care-i faci în friteuză şi se cheamă "cartofi prăjiţi", sau pulpele de pui sau ce mai faci în ea. Dacă nu-ţi place, eventual poţi să-i pui "alimentele care trebuie preparate/pregătite". În plus, DEX nu specifică cantitatea (scuze) de ulei necesară pt a se considera "prăjeală" sau "fierbere", dar spune că e vorba de grăsime. Baftă.

cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment

Nu s-a gasit o varianta mai buna. Ramane asta deocamdata !
Notes to answerer
Asker: Argumentele sunt valabile. Varianta cu "prepararea" am folosit-o de cateva ori. Daca nu apare o varianta mai buna, inseamna ca romana are lipsurile ei (deocamdata) si mergem pe "a praji, prajit" (chiar daca face rau la stomac !)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adriana Sandru
1 min
  -> mulţumesc, :)

agree  Hans-Juergen Fauland
4 hrs
  -> danke :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
frige


Explanation:
Nu e cel mai potrivit sinonim, dar e o variantă, eventual sub forma "a frige în ulei".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-09-02 10:04:53 GMT)
--------------------------------------------------

sau "a sota"

SOTÁ, sotez, vb. I tranz. (În gastronomie) A prepara legume sau mici piese de carne sau peşte prin prăjire rapidă în grăsime, fără lichid, la foc viu, într-o tigaie neacoperită; din fr. sauter.

SOTÁ vb. I. tr. (Franţuzism) A prepara un sote, a rumeni uşor legumele sau carnea în grăsime. [< fr. sauter].

SOTÁ, sotéz, vb. I. Tranz. A prepara un sote, a rumeni uşor legumele sau carnea în grăsime. (din fr. sauter)


Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Nu cred, Bogdan, pentru ca "a frige" implica doar un proces de suprafata, ori "frittieren" este in profunzime, alimentele sunt patrunse.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search