mittelblau

Polish translation: ciemny błękit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:mittelblau
Polish translation:ciemny błękit
Entered by: rjz

18:16 Sep 25, 2008
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / kolory
German term or phrase: mittelblau
kolor tkaniny - powinien być odróżniony od #niebieski#
rjz
ciemny błękit
Explanation:
Hellblau to błękit, zatem mittelblau - ciemny błękit.

--------------------------------------------------
Note added at   15 godz. (2008-09-26 10:14:05 GMT)
--------------------------------------------------

I pewnie można by tak w nieskończoność znając niemiecką słowotwórczość kolorystyczną ;-)
Selected response from:

Joanna Łuczka
Poland
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3ciemny błękit
Joanna Łuczka
4 +1średni niebieski
Nefedova
3 +1średnioniebieski
skowronek
4kobaltowy/szafirowy
Patrycja Willam


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
średni niebieski


Explanation:
średni niebieski

Nefedova
Spain
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eklerka: też tak myślę -> http://www.riderjeans.com.pl/products/men/men.htm
2 hrs
  -> Dziękuję!

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
średnioniebieski


Explanation:
bądź "umiarkowanie niebieski", choć to raczej w przypadku farb itp.


    Reference: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40081363
skowronek
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eklerka
1 hr
  -> Dziękuję

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kobaltowy/szafirowy


Explanation:
Propozycja
Dosłownie bym nie tłumaczyła, bo brzmi to bardzo po niemiecku. W każdym razie "mittelblau" to jest niebieski, czyli pośredni kolor między jasnym (błękit) a ciemnym (granat), ale skoro "niebieski" być nie może, stąd moja propozycja. Coś innego w stylu "mittelblau" to już niebieski z domieszką zielonego (akwamaryna, lazurowy, turkusowy, grynszpan).
Mozna jeszcze przyjrzeć się liście kolorów http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_kolorów_w_języku_polskim


Patrycja Willam
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 58
Notes to answerer
Asker: no właśnie: to jest __pomiędzy___ kobaltowy (za ciemny) a szafirowy (za jasny) :-)


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
ciemny błękit


Explanation:
Hellblau to błękit, zatem mittelblau - ciemny błękit.

--------------------------------------------------
Note added at   15 godz. (2008-09-26 10:14:05 GMT)
--------------------------------------------------

I pewnie można by tak w nieskończoność znając niemiecką słowotwórczość kolorystyczną ;-)


Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
thx
Notes to answerer
Asker: = no a #himmelblau#? ;-)

Asker: Azurblau - podobno tak też już w DE jest :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Brockelt: jestem za, a "himmelblau" to może lazurowy???
26 mins
  -> Dzięki

agree  Szymon Metkowski
13 hrs
  -> dzięki

agree  Joanna Sadowska
1 day 10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search