Hoch-Tief-Optik

Polish translation: wzór żakardowy wzgl. reliefowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hoch-Tief-Optik
Polish translation:wzór żakardowy wzgl. reliefowy
Entered by: skowronek

22:06 May 5, 2008
German to Polish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
German term or phrase: Hoch-Tief-Optik
"Modernes Frottier-Duschtuch in Hoch-Tief-Optik", podejrzewam, że chodzi o fakturę wypukło-wklęsłą, ale pewności nie mam i nie wiem, jaką to ma nazwę.
skowronek
Germany
wzór żakardowy wzgl. reliefowy
Explanation:
generalnie chodzi o ręcznik z dzianiny pętelkowej "frotte"

Patrz tutaj:
http://www.wojtex.com.pl/kolekcja.php?action=dzianiny frotte...
http://www.horecatex.pl/reczniki.html

--------------------------------------------------
Note added at 5 Tage (2008-05-11 07:24:47 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Uwaga: wzór ten powstaje w wyniku tworzenia bądź nietworzenia pętelki (pętelka jest lub jej nie ma). Robiłam takie raporty na maszynę dziewiarską w dużej firmie włókienniczej.

--------------------------------------------------
Note added at 5 Tage (2008-05-11 07:26:30 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Wzór ten można również tkać na krośnie - lecz nie ma tu mowy o tłoczeniu...
Selected response from:

eklerka
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wzór żakardowy wzgl. reliefowy
eklerka
4ręcznik kąpielowy reliefowy (tłoczony)
klick
4plastyczna faktura (włókien)
sabetka


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plastyczna faktura (włókien)


Explanation:
uzyskana dzięki włóknom o różnej długości, można również napisać faktura wypukło-wklęsła czy faktura płaskorzeźby - nie znam na to innego określenia niż opisowe.

sabetka
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 132
Notes to answerer
Asker: Dziękuję


4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Duschtuch in Hoch-Tief-Optik
ręcznik kąpielowy reliefowy (tłoczony)


Explanation:
Wzór reliefowy na ręcznikach jednobarwnych powstaje podczas tkania materiału
frotowego na krosnach ze sterowaną osnową .
Największą zaletą tej techniki jest możliwość wykonania wzoru ( napisu, logo, obrazu )
na całej powierzchni ręcznika,
Wzór zostaje ułożony z fragmentów powierzchni ręcznika o różnym stopniu wypełnienia
pętelkami:
100% - wszystkie pętelki znajdują się na prawej stronie, na lewej nie ma pętelek - jest „łyso”;
50% - pętelki znajdują się po obu stonach ręcznika;
0% - nie ma pętelek na prawej stronie.
Przed przystąpieniem do produkcji ręczników ze wzorem reliefowym należy wykonać
wzornicę do sterowania krosnem. Możliwe jest zrobionie próby na krośnie, na którym
jest ustawiona produkcja aktualnie tkanego ręcznika, lecz jego kolor może być różny
od koloru zamawianego ręcznika.
Do akceptacji mogą zostać przedstawione barwne próbki nici.
Zamówiony ręcznik w prawidłowej kolorystyce zobaczyć można będzie dopiero
po wyprodukowaniu całej zamówionej partii.

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Dziękuję


1 day 52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wzór żakardowy wzgl. reliefowy


Explanation:
generalnie chodzi o ręcznik z dzianiny pętelkowej "frotte"

Patrz tutaj:
http://www.wojtex.com.pl/kolekcja.php?action=dzianiny frotte...
http://www.horecatex.pl/reczniki.html

--------------------------------------------------
Note added at 5 Tage (2008-05-11 07:24:47 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Uwaga: wzór ten powstaje w wyniku tworzenia bądź nietworzenia pętelki (pętelka jest lub jej nie ma). Robiłam takie raporty na maszynę dziewiarską w dużej firmie włókienniczej.

--------------------------------------------------
Note added at 5 Tage (2008-05-11 07:26:30 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Wzór ten można również tkać na krośnie - lecz nie ma tu mowy o tłoczeniu...

eklerka
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63
Grading comment
Dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search