Gewichtsprobe

Polish translation: tu: sprawdzenie niezawodności działania, polegające na podwieszeniu określonego ciężaru

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gewichtsprobe
Polish translation:tu: sprawdzenie niezawodności działania, polegające na podwieszeniu określonego ciężaru
Entered by: Małgorzata Gardocka

12:32 Dec 3, 2014
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / Urządzenia asekuracyjne/ zabezpieczające podczas prac na wysokości
German term or phrase: Gewichtsprobe
Vor jeder Benutzung ist [….] eine Gewichtsprobe durchzuführen. (Benutzung- tu sprzętu asekuracyjnego).

Niby prosty zwrot, lecz chciałbym się upewnić, czy dobrze go pojmuję w tym konkretnym przypadku/ kontekście.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Jacek Konopka
Poland
tu: sprawdzenie niezawodności działania, polegające na podwieszeniu określonego ciężaru
Explanation:
eine Gewichtsprobe durchzuführen - poddać próbie statycznej z obciążeniem masą ... kg (polegającej na podwieszeniu ...)

Przykład z sieci (różnica między "Gewichtsprobe", a "ruckartiges Herausziehen"):

"Vor jeder Benutzung ist die Lesbarkeit der Produktkennzeichnung(en) zu kontrollieren. Eine Funktionsprobe ist beim optionalen IKAR-Höhensicherungsgerät HRA durchzuführen wahlweise durch ruckartiges Herausziehen des Seiles oder durch Gewichtsprobe von mindestens 15 kg. Hierbei müsen die Sperrklinken einfallen. Die einwandfreie Funktion des Karabinerhakens ist zu prüfen".

Selected response from:

Małgorzata Gardocka
Poland
Grading comment
Serdecznie dziękuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3próba obciążeniowa
Kapilek
3tu: sprawdzenie niezawodności działania, polegające na podwieszeniu określonego ciężaru
Małgorzata Gardocka
3sprawdzenie wytrzymałości
Andrzej Mierzejewski


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sprawdzenie wytrzymałości


Explanation:
W tym kontekście - czy uprząż itp. wytrzyma ciężar użytkownika z narzędziami, materiałami itd.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 180

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tu: sprawdzenie niezawodności działania, polegające na podwieszeniu określonego ciężaru


Explanation:
eine Gewichtsprobe durchzuführen - poddać próbie statycznej z obciążeniem masą ... kg (polegającej na podwieszeniu ...)

Przykład z sieci (różnica między "Gewichtsprobe", a "ruckartiges Herausziehen"):

"Vor jeder Benutzung ist die Lesbarkeit der Produktkennzeichnung(en) zu kontrollieren. Eine Funktionsprobe ist beim optionalen IKAR-Höhensicherungsgerät HRA durchzuführen wahlweise durch ruckartiges Herausziehen des Seiles oder durch Gewichtsprobe von mindestens 15 kg. Hierbei müsen die Sperrklinken einfallen. Die einwandfreie Funktion des Karabinerhakens ist zu prüfen".



Małgorzata Gardocka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35
Grading comment
Serdecznie dziękuje.
Notes to answerer
Asker: Doskonała propozycja Pani Małgorzato, na dodatek poparta b. podobnym źródłem wobec tłumaczenia, które wykonuję. Serdecznie dziękuję.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
próba obciążeniowa


Explanation:
j.w.

Kapilek
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 53




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search