Tonsatz

Polish translation: tu: techniki kompozytorskie

16:34 Oct 5, 2008
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Music
German term or phrase: Tonsatz
Ein Unterrichtstfach an der Musikhochschule im Fachbereich Gesang
Alina Brockelt
Polish translation:tu: techniki kompozytorskie
Explanation:
tu: techniki kompozytorskie

--------------------------------------------------
Note added at 53 Min. (2008-10-05 17:28:35 GMT)
--------------------------------------------------

Vgl. auch

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Techniki_kompozytorsk...

mit

http://de.wikipedia.org/wiki/Tonsatz

Ewentualnie:

faktury muzyczne

ale to jest pojecie dość wieloaspektowe

--------------------------------------------------
Note added at 14 Stunden (2008-10-06 07:18:31 GMT)
--------------------------------------------------

Przedmiot "Techniki kompozytorskie" na studiach muzycznych (w tym i wokalnych) nie uczy komponowania, tak jak przedmiot "Budowa mikroprocesorów" na wydziałach elektrycznych politechniki nie uczy budowania mikroprocesorów :-)

BTW również uczelniana "nauka śpiewu" zawiera zwykle w programie solidne podstawy z teorii muzyki.

(to tak a propos kompozycji i frazy "przy nauce śpiewu" :-)
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Wszystkim serdecznie dziękuję! Na polskich uczelniach muzycznych uczy się podobno "kompozycji", także pasowałoby. Ponadto guglując znalzałam jeszcze wzmiankę o podręczniku kompozycji pt. "Unterweisung im Tonsatz"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fraza muzyczna
rjz
4tu: techniki kompozytorskie
Crannmer
3Faktura (muzyka)
eklerka


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fraza muzyczna


Explanation:
tu: lepiej w liczbie mnogiej
frazy muzyczne...

ale faktycznie to trzeba by było sprawdzić w programie szkoły

:-)

r.

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: // Z całym szacunkiem, ale mam pod ręka osobę, która jak to ładnie określiłeś "uczyła się śpiewać" na uczelni. I niestety Tonsatz z fraza na liście przedmiotów nie ma nic wspólnego. A wiad. z zakr. "techniki kompozytorskie" jest nawet w śr. szkole muz.
38 mins
  -> też tak myślę, że przy nauce śpiewu malo realna jest #kompozycja# natomiast #fraza# owszem.

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tu: techniki kompozytorskie


Explanation:
tu: techniki kompozytorskie

--------------------------------------------------
Note added at 53 Min. (2008-10-05 17:28:35 GMT)
--------------------------------------------------

Vgl. auch

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Techniki_kompozytorsk...

mit

http://de.wikipedia.org/wiki/Tonsatz

Ewentualnie:

faktury muzyczne

ale to jest pojecie dość wieloaspektowe

--------------------------------------------------
Note added at 14 Stunden (2008-10-06 07:18:31 GMT)
--------------------------------------------------

Przedmiot "Techniki kompozytorskie" na studiach muzycznych (w tym i wokalnych) nie uczy komponowania, tak jak przedmiot "Budowa mikroprocesorów" na wydziałach elektrycznych politechniki nie uczy budowania mikroprocesorów :-)

BTW również uczelniana "nauka śpiewu" zawiera zwykle w programie solidne podstawy z teorii muzyki.

(to tak a propos kompozycji i frazy "przy nauce śpiewu" :-)

Crannmer
PRO pts in category: 16
Grading comment
Wszystkim serdecznie dziękuję! Na polskich uczelniach muzycznych uczy się podobno "kompozycji", także pasowałoby. Ponadto guglując znalzałam jeszcze wzmiankę o podręczniku kompozycji pt. "Unterweisung im Tonsatz"

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Faktura (muzyka)


Explanation:
Faktura – w muzyce to rodzaj użytych przez kompozytora środków właściwych danej technice instrumentalnej lub wokalnej.

ang. Texture (music)

hmm... to tylko propo

--------------------------------------------------
Note added at 15 Stunden (2008-10-06 07:35:37 GMT)
--------------------------------------------------

Faktura muzyczna


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Faktura_(muzyka)
eklerka
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search