Verbraucherpreisindex

Polish translation: Indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych

16:44 Jun 11, 2006
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Mathematics & Statistics
German term or phrase: Verbraucherpreisindex
obliczany przez Statistisches Bundesamt w Wiesbaden
rjz
Polish translation:Indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych
Explanation:
- Indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych CPI (Consumer Price Index) – wskaźnik CPI oparty jest na ustalonej przez Główny Urząd Statystyczny strukturze rzeczywistych wydatków gospodarstw domowych o charakterystyce konsumpcyjnej. Informuje o łącznych zmianach cen dóbr i usług w sferze konsumpcyjnej. Jest on wyliczany i publikowany przez GUS, niezależnie od NBP. W skład CPI w Polsce wchodzą także ceny podlegające wahaniom sezonowym lub wahaniom ustalonym przez państwo.

http://slownik.cire.pl/?id=767
http://www.stat.gov.pl/wyniki_wstepne/inflacja/2006/03_06/in...

Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych - tak to nazywa GUS
Selected response from:

Danuta Polanska
Grading comment
thx- szczególnie za wyjaśnienie w PL, które przytoczyłem (bez twojego pozwolenia :-( - w przypisie; honorarium może przy okazji. :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych
Danuta Polanska
3indeks cen detalicznych
Mariusz Wstawski


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indeks cen detalicznych


Explanation:
indeks cen detalicznych (towarów konsumpcyjnych)

Mariusz Wstawski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 3

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych


Explanation:
- Indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych CPI (Consumer Price Index) – wskaźnik CPI oparty jest na ustalonej przez Główny Urząd Statystyczny strukturze rzeczywistych wydatków gospodarstw domowych o charakterystyce konsumpcyjnej. Informuje o łącznych zmianach cen dóbr i usług w sferze konsumpcyjnej. Jest on wyliczany i publikowany przez GUS, niezależnie od NBP. W skład CPI w Polsce wchodzą także ceny podlegające wahaniom sezonowym lub wahaniom ustalonym przez państwo.

http://slownik.cire.pl/?id=767
http://www.stat.gov.pl/wyniki_wstepne/inflacja/2006/03_06/in...

Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych - tak to nazywa GUS


    Reference: http://www.destatis.de/presse/englisch/abisz/vpi.htm
    Reference: http://www.destatis.de/presse/deutsch/abisz/vpi.htm
Danuta Polanska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
thx- szczególnie za wyjaśnienie w PL, które przytoczyłem (bez twojego pozwolenia :-( - w przypisie; honorarium może przy okazji. :-)
Notes to answerer
Asker: To wszystko prawda; ale ja poszukuję w miarę unormowanego terminu tłum. z DE; :-) Dziękuję jednak niezmiernie. :-)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search