Leitbaum

Polish translation: kultowe drzewo

16:14 Jun 17, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / leksykon gatunków drewna
German term or phrase: Leitbaum
"Die Birke gilt als Sinnbild und Verkörperung des Frühlings. Für die Nordeuropäer ist Sie Leitbaum und Mythenträger."

Jak na Jowisza należy rozumieć słowo "Leitbaum"? "Przewodnie drzewo kultury"?:)
maczek
Polish translation:kultowe drzewo
Explanation:
analogicznie do kultowego filmu, kultowej płyty, kultowej gry, kultowego samochodu, itd.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Wydaje mi się, że w tym kontekście pasuje to najbardziej, chociaż pozostałe odpowiedzi też powinny być poprawne.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4drzewo dominujące w Europie Pn.
klick
3kultowe drzewo
Andrzej Mierzejewski
3drzewo narodowe
Joanna Łuczka


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
drzewo narodowe


Explanation:
Propozycja, można chyba tak z tego wybrnąć...

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="drzewo narodowe&lr=

Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drzewo dominujące w Europie Pn.


Explanation:
propo

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2007-06-17 18:30:55 GMT)
--------------------------------------------------

chodzi wg mnie o strefy roślinności

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2007-06-17 18:32:55 GMT)
--------------------------------------------------

najpopularniejsze w Europie

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kultowe drzewo


Explanation:
analogicznie do kultowego filmu, kultowej płyty, kultowej gry, kultowego samochodu, itd.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Wydaje mi się, że w tym kontekście pasuje to najbardziej, chociaż pozostałe odpowiedzi też powinny być poprawne.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search