PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

liegt voll im Trend

Polish translation: wpisuje się w aktualny trend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:liegt voll im Trend
Polish translation:wpisuje się w aktualny trend
Entered by: Sylwia Lewinska

08:41 Oct 2, 2006
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
German term or phrase: liegt voll im Trend
Mit der neuen Dienstleistung Hörbuch liegt X voll im Trend. Zeit wird immer knapper, Mobilität immer wichtiger und Bildung ist mehr denn je gefordert.
Aleksandra Kwasnik
Germany
wpisuje się w aktualny trend
Explanation:
taka propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-10-02 14:21:59 GMT)
--------------------------------------------------

Szymonie, możesz wierzyć lub nie, ale wpisywałam tę propozycję nie czytając uwag.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2006-10-03 15:24:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bardzo dziękuję za punkty- na nikogo się absoltunie nie obrażam, bo to raczej ja odpowiadam za całe zamieszanie . Od dzisiaj czytam dokładnie uwagi do zapytania :) Pozdrawiam wszystkich
Selected response from:

Sylwia Lewinska
Poland
Grading comment
Dziekuje bardzo wszystkim :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wpisuje się w aktualny trend
Sylwia Lewinska
4całkowicie/ w pełni nadążać za trendem
Mariusz Wstawski
3powoduje że X jest trendy
Szymon Metkowski
3podążać za duchem czasu
rjz


Discussion entries: 4





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
powoduje że X jest trendy


Explanation:
W zależności od rejestru stylistycznego całego tekstu.

Może być też np.: spełnia oczekiwania nowoczesnych klientów

albo

X proponując nową usługę plasuje się w awangardzie nowoczesności :)

albo coś innego w tym tonie

Szymon Metkowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Szymonie, gwoli sprawiedliwosci: moze tez wpiszesz opcje "wpisuje sie w trend" do Twojej odpowiedzi?


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
całkowicie/ w pełni nadążać za trendem


Explanation:
całkowicie/ w pełni nadążać za trendem

Mariusz Wstawski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podążać za duchem czasu


Explanation:
Zdanie (zgodnie z ulubioną w Pl stylistystką) rozpocznij np. od "Dzięki ...."

--------------------------------------------------
Note added at 44 Min. (2006-10-02 09:25:36 GMT)
--------------------------------------------------

~ #czasu# dlatego, że stanowi to dobre połączenie z treścią następnego zdania.

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Szymon Metkowski: też fajnie :) ale chyba Z duchem, a nie ZA duchem >> Za duchem to można nie nadążać :) przez przypadek zmieniłeś sens na przeciwny
2 mins
  -> 1) podążać ~ nadążać 2) jak już to #iść z d.c.# Trend ,tutaj, nie był w znaczeniu trend setter - bo X wpisuje się tylko w trend.

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wpisuje się w aktualny trend


Explanation:
taka propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-10-02 14:21:59 GMT)
--------------------------------------------------

Szymonie, możesz wierzyć lub nie, ale wpisywałam tę propozycję nie czytając uwag.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2006-10-03 15:24:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bardzo dziękuję za punkty- na nikogo się absoltunie nie obrażam, bo to raczej ja odpowiadam za całe zamieszanie . Od dzisiaj czytam dokładnie uwagi do zapytania :) Pozdrawiam wszystkich

Sylwia Lewinska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziekuje bardzo wszystkim :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak: najlepsze...
12 mins

agree  aerduch: profesjonalnie
3 hrs

agree  Szymon Metkowski: ojej, to miał być śmieszny komentarz, a wyszła sprawa polityczna. Przepraszam jeśli Cię obraziłem. Nie to było moją intencją :)
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search