Rechtspfleger

Polish translation: referendarz sądowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rechtspfleger
Polish translation:referendarz sądowy
Entered by: Agnieszka Socha

13:04 Sep 22, 2003
German to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
German term or phrase: Rechtspfleger
no context
Anulan
referendarz sądowy
Explanation:
wg linków tak by wynikało :)
Selected response from:

Agnieszka Socha
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6referendarz sądowy
Agnieszka Socha
3 +1urzędnik wymiaru sprawiedliwość (bez uprawnień sędziowskich)
SATRO
2 -1podsędek
Uwe Kirmse


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
urzędnik wymiaru sprawiedliwość (bez uprawnień sędziowskich)


Explanation:
Ale to tylko definicja słownikowa...

HTH

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3361

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: za Kilian - rakiete polknales czy co??
10 mins
  -> Nie rakieta mnie tak napędza tylko jeden z dyskutantów na forum ;-)

neutral  Andrzej Lejman: wygl¹da na to, ¿e odpowiedŸ Agnieszki jest trafna w 100%
29 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
referendarz sądowy


Explanation:
wg linków tak by wynikało :)


    Reference: http://www.rechtspfleger.org/
    Reference: http://www.referendarz.org/aktual.htm
Agnieszka Socha
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: Dok³adnie tak
15 mins
  -> Dzięki wielkie :)

agree  Alina Brockelt
1 hr
  -> dziękuję

agree  Jerzy Czopik: szkoda tylko, ze Pani Kilian nie dotarla do nich przy opracowywaniu swojego slownika :-((
1 hr
  -> a ja tak :)

agree  SATRO: No dobra - poddajê siê i nie wysuwam roszczeñ do upragnionych KudoZ-ów :-) I trzmaj tak dalej Aga ;-)
3 hrs
  -> dzięki Stach, postaram się:)

agree  Zbigniew Balawender: I jaki ladny przyklad !!!
5 hrs
  -> Dziękuję pięknie :)

neutral  Uwe Kirmse: Mimo wszystko nie jestem pewien. W Niemczech istnieje tez "Referendar", to jest taki, z ktorego kiedys bedzie sedzia lub prokurator. Z Rechtspflegera juz nic innego nie bedzie. Przyklad wskazuje tylko na to, ze w ogole trudno to przetlumaczyc.
1 day 51 mins

agree  rjz
5027 days

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
podsędek


Explanation:
Bylo cos takiego iles wiekow temu. Ostatnio slyszalem, ze w Polsce wprowadza sie znowu takie stanowisko. Jezeli to jest prawda, odpowiadaloby Rechtspflegerowi. W internecie znalazlem podsedka tylko w kontekscie historycznym, wiec nie wiem, co o tym sadzic. Ale moze ktos cos slyszal i wyrazi swoja opinie przez (dis)agree.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 9 mins (2003-09-23 14:14:53 GMT)
--------------------------------------------------

Jeszcze drobna uwaga: Rechtspfleger ma niektore uprawnienia sedziego, nawet prowadzi niektore sprawy. Jest to wlasnie cos miedzy urzednikiem wym. spraw. a sedzia.


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/006ada.html
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 474

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JAMP: tytułem zakończenia wątku: Proszę bardzo. Jest rok 2012. I powrót podsędka nie nastąpił. Pozdrawiam
3127 days

neutral  rjz: to już archiwalne
5760 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search