Mieteigentum

Polish translation: własność nabyta (częściowo) w drodze najmu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Mieteigentum
Polish translation:własność nabyta (częściowo) w drodze najmu
Entered by: gkosinska

12:19 Mar 30, 2005
German to Polish translations [PRO]
Law (general)
German term or phrase: Mieteigentum
Pojęcie pojawia się w odpisie z księgi wieczystej. Szerszy kontekst: " 1/1.000 Mieteigentumsanteil an dem Grundstück [....] verbunden mit Sondereigentum an Tiefgaragenstellplatz Nr. [...] Das Mieteigentum ist durch die Einräumung der zu den anderen Mieteigentumsanteilen gehörenden Sondereigentumsrechte beschränkt." Szczerze mówiąc, już się w tym gubię :(
gkosinska
własność nabyta (częściowo) w drodze najmu
Explanation:
Infos zum Mieteigentum
Eigentum an einem Hausgrundstück oder an einer Eigentumswohnung kann auch im Wege des Mietkaufs erworben werden. Einzelheiten sind Verhandlungssache zwischen Verkäufer/Vermieter und Käufer/Mieter. Abgeschlossen wird ein Kaufvertrag und ein Mietvertrag. Wird im Kaufvertrag vereinbart, daß der Kaufpreis (zum Beispiel) erst in fünf Jahren vollständig bezahlt werden muss, so kann außerdem bestimmt werden, daß die bis dahin entrichtete Netto-Miete auf den Kaufpreis anzurechnen ist.

Rzecz nie istnieje w polskim prawie, stąd pewien kłopot z terminologią. MSZ tylko jakiś wariant opisowy.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Poland
Grading comment
dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4najem z opcj± kupna
rjz
4własność nabyta (częściowo) w drodze najmu
Andrzej Lejman
4 -2współwłasność
Anna Bittner


Discussion entries: 2





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
współwłasność


Explanation:
IMO chodzi właśnie o to

na zakup
działki budowlanej, która będzie stanowiła współwłasność a nie moją wyłączną ...
gofin.pl/podp.php/207/1033/53197

służą wyłącznie do użytku właścicieli poszczególnych lokali i współwłasność
działki gruntu wraz z infrastrukturą znajdującą się w granicach tej działki. ...
www.apartament.pl/pliki/umowasprzedazy.doc

Mit|ei|gen|tum, das; -s (Rechtsspr.): Eigentum, das jmd. mit anderen gemeinsam besitzt.


Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 143

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: No kto jak kto, ale mo¿na by siê spodziewaæ....;-)
9 mins

disagree  rjz: Mieteigentum!
3 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
własność nabyta (częściowo) w drodze najmu


Explanation:
Infos zum Mieteigentum
Eigentum an einem Hausgrundstück oder an einer Eigentumswohnung kann auch im Wege des Mietkaufs erworben werden. Einzelheiten sind Verhandlungssache zwischen Verkäufer/Vermieter und Käufer/Mieter. Abgeschlossen wird ein Kaufvertrag und ein Mietvertrag. Wird im Kaufvertrag vereinbart, daß der Kaufpreis (zum Beispiel) erst in fünf Jahren vollständig bezahlt werden muss, so kann außerdem bestimmt werden, daß die bis dahin entrichtete Netto-Miete auf den Kaufpreis anzurechnen ist.

Rzecz nie istnieje w polskim prawie, stąd pewien kłopot z terminologią. MSZ tylko jakiś wariant opisowy.


    Reference: http://www.deutsche-anwaltshotline.de/compiled/Mieteigentum....
Andrzej Lejman
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 161
Grading comment
dzięki!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
najem z opcj± kupna


Explanation:
tak jak leasing i dzierżawa z opcj± kupna;
w księdze wpisano ustlenia z "Mietkaufvertrag"
Jest to istotne dla rozliczeń podatkowych - u kogo dokonywna jest aktywizacja.
W Pl traktowane jest to jako zakup w leasingu.

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 258




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search