nichtehelicher Vater

Polish translation: ojciec dziecka poza małżeństwem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:nichtehelicher Vater
Polish translation:ojciec dziecka poza małżeństwem
Entered by: ileania

19:32 Jan 5, 2005
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: nichtehelicher Vater
postanowienie s¹du, pozama³¿eñski ojciec, co Wy na to???
james18
Poland
ojciec dziecka poza małżeństwem
Explanation:
-
Selected response from:

ileania
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2ojciec dziecka poza małżeństwem
ileania
4 +1ojciec niebędący mężem matki (dziecka)
Andrzej Lejman
4ojciec pozamałżeński
rjz
4 -1ojciec żyjący w konkubinacie
Maciej Andrzejczak


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
ojciec żyjący w konkubinacie


Explanation:
.

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: a sk¹d wiesz, ¿e zyj¹ w konkubinacie//Ale Twoja jest MSZ nadinterpretacj¹ - zawiera informacjê, ktorej nie ma w pytaniu, natomiast moja - znów MSZ - jest neutralna.///Kolejna nadinterpretacja...
1 min
  -> in nichtehelicher Lebensgemeinschaft leben

disagree  ewona: wcale nie musza zyc w konkubinacie, mogl sie dawno temu ulotnic
2 days 22 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ojciec niebędący mężem matki (dziecka)


Explanation:
pozamałżeński lekko sugeruje, że matka pozostaje w związku małżeńskim i ma dziecko z tym trzecim - takie mam przynajmniej wrażenie. A przecież tak nie musi być.

Andrzej Lejman
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 161

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciej Andrzejczak: Twoja odpowiedŸ nie wyklucza mojej IMHO...
3 mins

agree  Bozena Meske: ta wersja pozostawia sprawe otwarta: czy zyje w konkubinacie czy moze sie "ulotnil" albo rzeczywiscie jest trzecim
13 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
ojciec dziecka poza małżeństwem


Explanation:
-

ileania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Bittner
1 hr
  -> danke

agree  ewona: to chyba najlepiej oddaje kontekst, moze ojciec dziecka spoza malzenstwa
2 days 21 hrs
  -> dziękuję ewono!

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ojciec pozamałżeński


Explanation:
zwykle jest to "außerehelich";
tak jak "dziecko pozamałżeńskie" i "związek pozamałżeński".
(außerehelich, illegitim, unehelich, vorehelich - jeżeli jest to np. dziecko)

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 258




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search