Erzwingungshaft

Polish translation: areszt w celu przymuszenia

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Erzwingungshaft
Polish translation:areszt w celu przymuszenia
Entered by: Alina Brockelt

17:22 Sep 19, 2004
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Erzwingungshaft
Jest to areszt zarz±dzany przez s±d w wypadku, kiedy sprawca ukarany kar± grzywny, kary tej nie ui¶ci (§ 96 OWiG).
Wg pan Kilian to "areszt w celu wymuszenia", ale nijak mi to nie pasuje, bo "wymuszenie" to przecie¿ "Erpressung" czyli przestêpstwo. Tak¿e jak siê ma jedno do drugiego?
Alina Brockelt
areszt w celu przymuszenia
Explanation:
W guglu jest bardzo dużo trafień "grzywna w celu przymuszenia" i dlatego analogiczna propozycja
Kilian podaje zresztąm jako tłumaczenie "Erzwingung" zarówno wymuszenie jak i przymuszenie

PSM - Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
... Rozdział 1 - Przepisy wspólne Rozdział 2 - Grzywna w celu przymuszenia Rozdział 3 - Wykonanie zastępcze Rozdział 4 - Odebranie rzeczy ruchomej Rozdział ...
www.prawo.psm.pl/index.phtml?x=D2002_110_968

UNIMEX - Zobowiązany kontra organ egzekucyjny - opis
... przepisy działu III - dotyczą egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym (przepisy wspólne, grzywna w celu przymuszenia, wykonanie zastępcze ...
www.unimex.pl/nowe/zobow_03.htm

http://www.google.pl/search?q="grzywna w celu przymuszenia"&...
Selected response from:

Iwona Domanska
Poland
Grading comment
Dziekuje! Mysle, ze to jest lepiej w tym wypadku pasuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4areszt w celu wymuszenia
Zbigniew Zawada
4Areszt wydobywczy
rjz
3areszt w celu przymuszenia
Iwona Domanska


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
areszt w celu wymuszenia


Explanation:
A jednak to jest imho najwła¶ciwsze tłumaczenie. Epresssung to szantaż, oczywi¶cie też forma wymuszenia. W googlach areszt w celu wymuszenia też się pojawia, chociaż trzeba szukać w odmianach.


    Reference: http://prawo.uni.wroc.pl/old/konferencje/calosc_utf.htm
Zbigniew Zawada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
areszt w celu przymuszenia


Explanation:
W guglu jest bardzo dużo trafień "grzywna w celu przymuszenia" i dlatego analogiczna propozycja
Kilian podaje zresztąm jako tłumaczenie "Erzwingung" zarówno wymuszenie jak i przymuszenie

PSM - Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
... Rozdział 1 - Przepisy wspólne Rozdział 2 - Grzywna w celu przymuszenia Rozdział 3 - Wykonanie zastępcze Rozdział 4 - Odebranie rzeczy ruchomej Rozdział ...
www.prawo.psm.pl/index.phtml?x=D2002_110_968

UNIMEX - Zobowiązany kontra organ egzekucyjny - opis
... przepisy działu III - dotyczą egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym (przepisy wspólne, grzywna w celu przymuszenia, wykonanie zastępcze ...
www.unimex.pl/nowe/zobow_03.htm

http://www.google.pl/search?q="grzywna w celu przymuszenia"&...

Iwona Domanska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 101
Grading comment
Dziekuje! Mysle, ze to jest lepiej w tym wypadku pasuje.

3414 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Areszt wydobywczy


Explanation:
raczej tak, teraz już to jest chyba powszechne

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 258




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search