...Tatbestand...

Polish translation: znamiona czynu [zabronionego]

17:24 May 13, 2012
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / niemiecki kodeks karny
German term or phrase: ...Tatbestand...
chodzi mi o ten fragment: dessen Tatbestand die Tat verwirklicht

§ 78 Verjährungsfrist

(1) Die Verjährung schließt die Ahndung der Tat und die Anordnung von Maßnahmen (§ 11 Abs. 1 Nr. 8 ) aus. 2§ 76a Abs. 2 Satz 1 Nr. 1 bleibt unberührt.

(2) Verbrechen nach § 211 (Mord) verjähren nicht.

(3) Soweit die Verfolgung verjährt, beträgt die Verjährungsfrist

1. dreißig Jahre bei Taten, die mit lebenslanger Freiheitsstrafe bedroht sind,
2. zwanzig Jahre bei Taten, die im Höchstmaß mit Freiheitsstrafen von mehr als zehn Jahren bedroht sind,
3. zehn Jahre bei Taten, die im Höchstmaß mit Freiheitsstrafen von mehr als fünf Jahren bis zu zehn Jahren bedroht sind,
4. fünf Jahre bei Taten, die im Höchstmaß mit Freiheitsstrafen von mehr als einem Jahr bis zu fünf Jahren bedroht sind,
5. drei Jahre bei den übrigen Taten.

(4) Die Frist richtet sich nach der Strafdrohung des Gesetzes, dessen Tatbestand die Tat verwirklicht, ohne Rücksicht auf Schärfungen oder Milderungen, die nach den Vorschriften des Allgemeinen Teils oder für besonders schwere oder minder schwere Fälle vorgesehen sind.
klick
Poland
Polish translation:znamiona czynu [zabronionego]
Explanation:
Termin [przedawnienia] wynika z zagrożenia karą w przepisie, którego znamiona wyczerpuje czyn, bez uwzględnienia zwiększenia lub zmniejszenia, wynikającego z przepisów ogólnych albo kwalifikowanej formy czynu.

--------------------------------------------------
Note added at 8 dni (2012-05-21 23:23:19 GMT)
--------------------------------------------------

Errata:

Termin [przedawnienia] wynika z zagrożenia karą w przepisie, którego znamiona wyczerpuje czyn zabroniony, bez uwzględnienia zwiększenia lub zmniejszenia [zagrożenia], wynikającego z przepisów ogólnych albo kwalifikowanej formy czynu.

Elementy w nawiasach pomijalne dla prawnika, zamieściłem dla lepszego zrozumienia.
Selected response from:

Szymon Metkowski
Poland
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5znamiona czynu [zabronionego]
Szymon Metkowski
4znamiona czynu (przestrzępczego)
Artur Jelonek
4 -1znamiona przestępstwa
nikodem


Discussion entries: 2





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
znamiona przestępstwa


Explanation:
Okres jest zależny od wymiaru kary grożącego według ustawy karnej, charakteryzującej znamiona dokonanego przestępstwa...


    Reference: http://prawo-karne.wyklady.org/wyklad/852_ustawowe-znamiona-...
nikodem
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 204

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Szymon Metkowski: 1. czyn zabroniony to nie tylko przestępstwo. 2. ustawa karna = kodeks karny a nie ustawa, zawierająca przepisy karne 4. To nie ustawa charakteryzuje, tylko przepis w ustawie 4. tłumaczenie przepisu jako całości jest niezrozumiałe. 5. Termin, nie okres
8 days

8 days   confidence: Answerer confidence 5/5
znamiona czynu [zabronionego]


Explanation:
Termin [przedawnienia] wynika z zagrożenia karą w przepisie, którego znamiona wyczerpuje czyn, bez uwzględnienia zwiększenia lub zmniejszenia, wynikającego z przepisów ogólnych albo kwalifikowanej formy czynu.

--------------------------------------------------
Note added at 8 dni (2012-05-21 23:23:19 GMT)
--------------------------------------------------

Errata:

Termin [przedawnienia] wynika z zagrożenia karą w przepisie, którego znamiona wyczerpuje czyn zabroniony, bez uwzględnienia zwiększenia lub zmniejszenia [zagrożenia], wynikającego z przepisów ogólnych albo kwalifikowanej formy czynu.

Elementy w nawiasach pomijalne dla prawnika, zamieściłem dla lepszego zrozumienia.

Szymon Metkowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 536
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  nikodem: MOim zdaniem zlym zwyczajem jest dawanie disagree konkurencyjnej odpowiedzi.
5 hrs
  -> Zamieściłem odpowiedź, żeby pokazać jak powinno być, bo uważam, że złym zwyczajem jest niekonstruktywna krytyka. W komentarzu do disagree podałem 5 błędów, które wg mnie popełniłeś w swojej odpowiedzi.

57 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
znamiona czynu (przestrzępczego)


Explanation:


Artur Jelonek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search