selbstschuldnerische Bürgschaft

Polish translation: poręczenie solidarne

10:52 Apr 3, 2012
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: selbstschuldnerische Bürgschaft
Die Firma x hat gegenüber y eine Sicherheit zu leisten.

In deisem Zusammenhang übernehmen wir für den Hauptschludner gegenüber dem Begünstigten die selbsschuldnerische Bürschaft bis zum Höchstbetrag von insgesamt 000 €

Firma x wnosi na rzecz y zabezpieczenie.

W zwiazku z powyzszym udzielamy (chodzi o bank) dluznikowi glownemu poreczenia z odpowiedzialnoscia bezposrednia na rzecz beneficjenta do maksymalnej kwoty w wysokosci 000 €.

Czy to tlumaczenie byloby ok?

Dziekuje za pomoc!
barbara_hoeger
Polish translation:poręczenie solidarne
Explanation:
poręczyciel odpowiada tak samo jak dłużnik. Wierzyciel może żądać pełnej zapłaty zarówno od dłużnika, jak i poręczyciela.

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2012-04-03 13:08:56 GMT)
--------------------------------------------------

nie należy tego tłumaczyć jako poręczenie z odpowiedzialnością bezpośrednią
Selected response from:

Piotr Ksiazek
Poland
Grading comment
to tlumaczeie znalazlam w Kilianie:) ale raczej sie takiego zwrotu nie uzywa, ma Pan racje! dziekuje za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4poręczenia współdłużnika solidarnego
rjz
4poręczenie solidarne
Piotr Ksiazek


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poręczenie solidarne


Explanation:
poręczyciel odpowiada tak samo jak dłużnik. Wierzyciel może żądać pełnej zapłaty zarówno od dłużnika, jak i poręczyciela.

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2012-04-03 13:08:56 GMT)
--------------------------------------------------

nie należy tego tłumaczyć jako poręczenie z odpowiedzialnością bezpośrednią


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Umowa_por%C4%99czenia
Piotr Ksiazek
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
to tlumaczeie znalazlam w Kilianie:) ale raczej sie takiego zwrotu nie uzywa, ma Pan racje! dziekuje za pomoc

160 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poręczenia współdłużnika solidarnego


Explanation:
lub
solidarne poręcznie jako współdłużnik

--------------------------------------------------
Note added at 160 Tage (2012-09-10 14:07:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

lp. poręczenie

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 258




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search