https://wiki.proz.com/kudoz/german-to-polish/law-general/1112709-extrahieren-tu.html

extrahieren (tu)

Polish translation: czyszczenie ekstrakcyjne

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:extrahieren (tu)
Polish translation:czyszczenie ekstrakcyjne
Entered by: Joannex

16:11 Aug 9, 2005
German to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents - Law (general) / Mietvertrag CH
German term or phrase: extrahieren (tu)
Przy oddawaniu lokalu po okresie najmu dywany maj¹ byæ "extrahiert". Hmm?
Lucyna Długołęcka
Poland
czyszczenie ekstrakcyjne
Explanation:
czyszczenie ekstrakcyjne
http://www.profchem.pl/wiedza/wiedza_czyszczenie_ekstrakcyjn...

ekstrakcyjne czyszczenie dywanów
http://www.swishclean.pl/produkt1.html

No coz, brzmi dosc technicznie. Konkretnie jest to jedna z metod czyszcznia dywanow na mokro.

(...)W wielu przypadkach wyniki czyszczenia przewyższaj± czyszczenie szamponami, ekstrakcję natryskow± czy też czyszczenie dywanów proszkami.

por. http://www.teppichreinigung.co.at/

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2005-08-09 17:03:12 GMT)
--------------------------------------------------

rowniez: pranie ekstrakcyjne
http://www.uni-art.com.pl/pranie.html

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 20 mins (2005-08-09 19:32:39 GMT)
--------------------------------------------------

PS. \"Dla BARDZO dociekliwych\":

Szamponowanie, czyli czyszczenie metodą krystalizacji polega na naniesieniu specjalnego szamponu czyszczącego (...) na praną powierzchnie (przy pomocy odkurzacza piorącego, lub rozpylacza), tak przygotowaną powierzchnie szorujemy szorowarką (tj. maszyną z obracającą się okrągłą tarczą, pokrytą elastycznyą szczeciną) lub czyścimy ręcznie szczotką, pod wpływem szczotkowania płyn czyszczący przechodzi do postaci gęstej piany, która to z kolei krystalizuje się, absorbując brud, po jej całkowitym skrystalizowaniu się( co trwa średnio 1h) odkurzamy czyszczoną powierzchnie zwykłym odkurzaczem \"na sucho\" i gotowe. Zaletą tej metody jest małe przemoczenie dywanu, a co za tym idzie, szybkie schnięcie - wadą: jeśli nie mamy szorowarki, i czyścimy ręcznie, możemy się nieco \"przypocić \".

Czyszczenie metodą wtryskowo(ew.natryskowo-ekstrakcyjną polega na naniesieniu środka piorącego na czyszczoną powierzchnie (za pomocą np: końcówki natryskowej z odkurzacza piorącego, lub rozpylenie przy pomocy atomizera- nawet po zużytym opakowaniu z płynu do mycia szyb) przeszorowaniu powierzchni końcówką odkurzacza, ew.miękką szczotką, oraz odsyśnięciu płynu z rozpuszczonym brudem za pomocą odkurzacza piorącego - lub odkurzającego na mokro.

http://klub.chip.pl/mr25ur/
Selected response from:

Joannex
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4czyszczenie ekstrakcyjne
Joannex
4 -1usuwania plam tłustych i olejowych
rjz


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Teppiche extrahieren
usuwania plam tłustych i olejowych


Explanation:
generalnie: w PL mówi się o praniu dywanów/czyszczeniu = ale to by było w CH: shampoonieren;-
-jest też "detachieren" (chemische Fleckenbeseitigung) -
Ale tak mówi się tylko w CH.

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 258

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Joannex: chodzi generalnie o usuwanie brudu i plam, nie tylko tlustych i olejowych
43 mins
  -> a co to jest wówczas "detachieren" albo "shampoonieren"?

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
czyszczenie ekstrakcyjne


Explanation:
czyszczenie ekstrakcyjne
http://www.profchem.pl/wiedza/wiedza_czyszczenie_ekstrakcyjn...

ekstrakcyjne czyszczenie dywanów
http://www.swishclean.pl/produkt1.html

No coz, brzmi dosc technicznie. Konkretnie jest to jedna z metod czyszcznia dywanow na mokro.

(...)W wielu przypadkach wyniki czyszczenia przewyższaj± czyszczenie szamponami, ekstrakcję natryskow± czy też czyszczenie dywanów proszkami.

por. http://www.teppichreinigung.co.at/

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2005-08-09 17:03:12 GMT)
--------------------------------------------------

rowniez: pranie ekstrakcyjne
http://www.uni-art.com.pl/pranie.html

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 20 mins (2005-08-09 19:32:39 GMT)
--------------------------------------------------

PS. \"Dla BARDZO dociekliwych\":

Szamponowanie, czyli czyszczenie metodą krystalizacji polega na naniesieniu specjalnego szamponu czyszczącego (...) na praną powierzchnie (przy pomocy odkurzacza piorącego, lub rozpylacza), tak przygotowaną powierzchnie szorujemy szorowarką (tj. maszyną z obracającą się okrągłą tarczą, pokrytą elastycznyą szczeciną) lub czyścimy ręcznie szczotką, pod wpływem szczotkowania płyn czyszczący przechodzi do postaci gęstej piany, która to z kolei krystalizuje się, absorbując brud, po jej całkowitym skrystalizowaniu się( co trwa średnio 1h) odkurzamy czyszczoną powierzchnie zwykłym odkurzaczem \"na sucho\" i gotowe. Zaletą tej metody jest małe przemoczenie dywanu, a co za tym idzie, szybkie schnięcie - wadą: jeśli nie mamy szorowarki, i czyścimy ręcznie, możemy się nieco \"przypocić \".

Czyszczenie metodą wtryskowo(ew.natryskowo-ekstrakcyjną polega na naniesieniu środka piorącego na czyszczoną powierzchnie (za pomocą np: końcówki natryskowej z odkurzacza piorącego, lub rozpylenie przy pomocy atomizera- nawet po zużytym opakowaniu z płynu do mycia szyb) przeszorowaniu powierzchni końcówką odkurzacza, ew.miękką szczotką, oraz odsyśnięciu płynu z rozpuszczonym brudem za pomocą odkurzacza piorącego - lub odkurzającego na mokro.

http://klub.chip.pl/mr25ur/


Joannex
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: