Mutterrolle

Polish translation: matrykuła

11:38 Apr 22, 2005
German to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Mutterrolle
fragment ksiegi wieczystej /starej/
patrycja sowa
Polish translation:matrykuła
Explanation:
30. Co to jest i co zawiera matrykuła

Oznaczona kolorem zielonym: jest to opis i spis gruntów należących do jednego właściciela, prowadzony według numerów kolejnych nieruchomości rolnych, tzw. artykułów matrykuły (spis i opis wszystkich parcel wchodzących w skład jednej nieruchomości) . Czyli artykuł matrykuły zwierał: imię i nazwisko, numery parcel, rodzaj użytku i klasę, powierzchnię parceli czysty, dochód z parceli, ogólną powierzchnię z nieruchomości oraz roczny wymiar podatku.

http://www.pawslodki.republika.pl/egz/kat_egz_pyt.shtml


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 42 mins (2005-04-22 20:21:05 GMT)
--------------------------------------------------

Liczba 726 właścicieli winnic liczących się w Zielonej Górze wydaje się tym bardziej przekonywująca, że w 1865 roku zarejestrowanych było w matrykułach katastru zielonogórskiego 1205 właścicieli wszystkich gruntów, od których naliczany był podatek gruntowy.
http://www.zgora.pl/studiazielonogorskie/studia10/bujkiewicz...
Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2matrykuła
SATRO
4spis główny/księga macierzysta
rjz


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spis główny/księga macierzysta


Explanation:
pod tym zwykle kolejne numery; dawny katastralny spis np. do pobiernia/rejestracji poboru podatków; czę¶ć Flurbuch w starych katastrach pruskich.

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 258

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
matrykuła


Explanation:
30. Co to jest i co zawiera matrykuła

Oznaczona kolorem zielonym: jest to opis i spis gruntów należących do jednego właściciela, prowadzony według numerów kolejnych nieruchomości rolnych, tzw. artykułów matrykuły (spis i opis wszystkich parcel wchodzących w skład jednej nieruchomości) . Czyli artykuł matrykuły zwierał: imię i nazwisko, numery parcel, rodzaj użytku i klasę, powierzchnię parceli czysty, dochód z parceli, ogólną powierzchnię z nieruchomości oraz roczny wymiar podatku.

http://www.pawslodki.republika.pl/egz/kat_egz_pyt.shtml


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 42 mins (2005-04-22 20:21:05 GMT)
--------------------------------------------------

Liczba 726 właścicieli winnic liczących się w Zielonej Górze wydaje się tym bardziej przekonywująca, że w 1865 roku zarejestrowanych było w matrykułach katastru zielonogórskiego 1205 właścicieli wszystkich gruntów, od których naliczany był podatek gruntowy.
http://www.zgora.pl/studiazielonogorskie/studia10/bujkiewicz...


SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 112
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radson: cholera...tego linka szukalem, no i wyprzedziles mnie ;o)
1 min
  -> Dobra, dobra... Nie bujaj :-P (¿artujê), a na matrykuZIê te¿ siê nadzia³eœ??

agree  Iwona Domanska
24 days
  -> THX!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search