Initiativbewerbung

Polish translation: podanie o pracę

16:09 Jul 5, 2012
German to Polish translations [PRO]
Human Resources / Bewerbungen
German term or phrase: Initiativbewerbung
Schicken Sie Ihre Initiativbewerbung an folgende Adresse:...
iza08
Polish translation:podanie o pracę
Explanation:
"Wielu ludzi sądzi że podanie o pracę i list motywacyjny to dwa jednakowe pisma ,a list motywacyjny to współczesna nazwa podania o pracę.Nic bardziej mylnego.Choć oba pisma wyglądają bardzo podobnie i czasami może zdarzyc się że będziemy używać ich zamiennie w okreslonych przypadkach.To jednak bezmyślne użycie jednego w zastępstwie drugiego jest poważnym błędem. Pisma te róznia się w zdecydowany sposób formą oraz zastosowaniem.

Główną i najważniejszą różnicą miedzy tymi dwoma dokumentami jest to,że podanie o pracę piszemy i dostarczamy do potencjalnego pracodawcy wyłącznie z własnej inicjatywy."
Selected response from:

pasjonatka77
Grading comment
Dziękuję! Wydaje mi się, że podanie o pracę z własnej inicjatywy najbardziej pasuje do kontekstu tłumaczenia.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5podanie o pracę
pasjonatka77
4aplikacja spontaniczna
nikodem
4list motywacyjny (aplikacja)
Dariusz Rabus


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
list motywacyjny (aplikacja)


Explanation:
Propozycja.

Dariusz Rabus
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Piotr Ksiazek: Proponuję dodać "aplikacja z własnej inicjatywy", ponieważ chodzi tu o takie właśnie rozróżnienie ( nie jako odpowiedź na ogłoszenie).
27 mins

neutral  manna96: Dokładnie tak: "aplikacja z własnej inicjatywy", lub "podanie o pracę z własnej inicjatywy" List motywacyjny jest tylko częścią aplikacji i powstaje najczęściej w odpowiedzi na konkretne ogłoszenie.
1 hr

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
podanie o pracę


Explanation:
"Wielu ludzi sądzi że podanie o pracę i list motywacyjny to dwa jednakowe pisma ,a list motywacyjny to współczesna nazwa podania o pracę.Nic bardziej mylnego.Choć oba pisma wyglądają bardzo podobnie i czasami może zdarzyc się że będziemy używać ich zamiennie w okreslonych przypadkach.To jednak bezmyślne użycie jednego w zastępstwie drugiego jest poważnym błędem. Pisma te róznia się w zdecydowany sposób formą oraz zastosowaniem.

Główną i najważniejszą różnicą miedzy tymi dwoma dokumentami jest to,że podanie o pracę piszemy i dostarczamy do potencjalnego pracodawcy wyłącznie z własnej inicjatywy."


    Reference: http://www.cvlistmotywacyjny.pl/index.php?id=podanie_a_list
pasjonatka77
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję! Wydaje mi się, że podanie o pracę z własnej inicjatywy najbardziej pasuje do kontekstu tłumaczenia.

2 days 35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aplikacja spontaniczna


Explanation:
Czyli inaczej "Blindbewerbung". Patrz poniższy link:



    Reference: http://www.up.wroc.pl/glos_uczelni/5288/nr_135_2004_podsumow...
nikodem
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search