Berufsgenossenschaft

Polish translation: branżowy zakład ubezpieczeń

10:40 Nov 15, 2006
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Human Resources
German term or phrase: Berufsgenossenschaft
Er hat bei seiner zuständiger Berufsgenossenschaft die Versicherung abgeschlossen.
eve__80
Polish translation:branżowy zakład ubezpieczeń
Explanation:
Kilian podaje taką definicję
"branżowa organizacja przedsiębiorstw działająca jako zakład ubezpieczeń w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków"
Selected response from:

Sylwia Lewinska
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5branżowy zakład ubezpieczeń
Sylwia Lewinska
4 +1związek zawodowy
Joanna Łuczka
5stowarzyszenie zawodowe
Alicja Bloemer
4Branżowa Kasa Ubezpieczeń Społecznych
rjz


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
związek zawodowy


Explanation:
związek zawodowy

Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klick: związek zawodowy też podpisuje umowy ubezpieczeniowe
1 min
  -> Dzięki, ale chyba jednak niesłusznie :-), konieczne jest podkreślenie funkcji ubezpieczeniowej

agree  Harald Pigall
13 mins

disagree  Sylwia Lewinska: Jeśli już to raczej branżowy związek zawodowy, ale w kontekście powinno być to, co poniżej
26 mins
  -> Patrz agree niżej ;-)

neutral  remir: Można spekulować i wymyślać, ale jest to pozycja z Bilansu/RZS, a tam według innych (tak twierdzi Grażyna P.) nie ma dowolności w tłumaczeniu i pozycja 4138 to "składka na rzecz organizacji zawodowej". Co wy na to?
1705 days

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
branżowy zakład ubezpieczeń


Explanation:
Kilian podaje taką definicję
"branżowa organizacja przedsiębiorstw działająca jako zakład ubezpieczeń w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków"

Sylwia Lewinska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Łuczka: Tak, to to
0 min

agree  Crannmer
1 hr

agree  Magdalena Silf
7 hrs

agree  Jaroslaw Piwowarski
9 hrs

agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher
11 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
stowarzyszenie zawodowe


Explanation:
.

Alicja Bloemer
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

3521 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Branżowa Kasa Ubezpieczeń Społecznych


Explanation:
Branżowa Kasa Ubezpieczeń Społecznych jest odpowiedzialna za ustawowe ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków.

wg oficjalnej nomenklatury dokumentów EU

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 3




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search