cost plus-Vertrag

Polish translation: Umowa cost plus

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:cost plus-Vertrag
Polish translation:Umowa cost plus
Entered by: rjz

23:22 Aug 4, 2005
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: cost plus-Vertrag
(Kreditvertrag)
DSCR = (EBITDA-CAPEX) / (Total Interest +
repayment of long-term debt) ///// --> wenn cost plus-Vertrag auf Abnahmeseite evtl. niedriger
rjz
Local time: 08:04
Umowa cost plus
Explanation:
niski stopien pewnosci, ale skoro ani w j.niem, ani w polskim nie jest to tlumaczone, to moze tak zostawic...?

COST PLUS METHOD- metoda szacowania zysku
Porównuje się w niej warunki transakcji zawartej między powiązanymi podmiotami z warunkami transakcji zawartej pomiędzy podmiotami niezależnymi (porównanie kosztów mających bezpośredni związek z wytworzeniem towarów i usług) oraz dodaniu powstałej różnicy.

http://www.taxways.pl/slownik.htm

pierwsze Twoje pytanie na prozie?:)



--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 30 mins (2005-08-05 07:53:28 GMT)
--------------------------------------------------

a moze jednak \"kontrakt\", chyba czesciej spotykane pojecie w finansach..
Selected response from:

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Local time: 08:04
Grading comment
thx. Też tak uważam i tak napisałem./Wprawdzie składnia *umwa cost plus* jest nietypowa*. Diękuję za przekonuj±ce wytłumaczenie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1Umowa cost plus
Alicja Butkiewicz-Hübscher
2s.u.
Danuta Polanska


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Umowa cost plus


Explanation:
niski stopien pewnosci, ale skoro ani w j.niem, ani w polskim nie jest to tlumaczone, to moze tak zostawic...?

COST PLUS METHOD- metoda szacowania zysku
Porównuje się w niej warunki transakcji zawartej między powiązanymi podmiotami z warunkami transakcji zawartej pomiędzy podmiotami niezależnymi (porównanie kosztów mających bezpośredni związek z wytworzeniem towarów i usług) oraz dodaniu powstałej różnicy.

http://www.taxways.pl/slownik.htm

pierwsze Twoje pytanie na prozie?:)



--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 30 mins (2005-08-05 07:53:28 GMT)
--------------------------------------------------

a moze jednak \"kontrakt\", chyba czesciej spotykane pojecie w finansach..

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Local time: 08:04
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24
Grading comment
thx. Też tak uważam i tak napisałem./Wprawdzie składnia *umwa cost plus* jest nietypowa*. Diękuję za przekonuj±ce wytłumaczenie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aga Blazek: umowa koszt plus wg MSR 11 patrz: Kolaczyk Z., Miedzynarodowe Standardy RAchunkowosci w praktyce polskich przedsiebiorstw, Forum, Poznan, 2002, str. 164 przypis 8
1 hr
  -> dzieki:)
Login to enter a peer comment (or grade)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
s.u.


Explanation:
To nie bedzie odpowiedz a jedynie wskazowka, moze sie przyda :-)
Alicja sugeruje, zeby wyjsc od "Cost plus method". Cos na ten temat znalazlam:

C.H. Beck - dwujezyczne wydanie, ustawa o podatku dochodowym

W rozporzadzeniu Ministra Finansow jest:
Metoda rozsadnej marzy ("koszt plus")

tlumaczenie na niemiecki:
Die Kostenaufschlagmethode ("Cost plus method")

Wydaje mi sie, ze jezeli w akcie prawnym wystepuje pojecie "koszt plus" to nie jest to bledem i mozna tego w innych tekstach tez uzywac.

Danuta Polanska
Local time: 08:04
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 120
Login to enter a peer comment (or grade)



Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs (or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.

KudoZ™ translation help

The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search