Preis-Kosten-Schere

Polish translation: dysproporcja miedzy cenami i kosztami

09:09 Sep 28, 2005
German to Polish translations [PRO]
Economics
German term or phrase: Preis-Kosten-Schere
Ebenso sei die stärkere Fokussierung auf ISDN-Anschlüsse bedingt durch die nach wie vor vorliegende Preis-Kosten-Schere bei analogen Anschlüssen.
Filipkowski_R.
Polish translation:dysproporcja miedzy cenami i kosztami
Explanation:
(rosnaca) dysproporcja/roznica miedzy cenami i kosztami

One nozyce pochodza z widoku dwoch przecinajacych sie lini na wykresie. Jedna z lini jest przebieg kosztow, druga przebieg cen. Im dalej na wykresie w prawo, tym roznica jest wieksza.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziękuję wszystkim, jednka ta odpowiedź najlepiej pasuje mi do kontekstu
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nozyce cen
Tomasz Sieniuć
4dysproporcja miedzy cenami i kosztami
Crannmer
4cięcie/redukcja marży/ margin squeeze
Grażyna Lesińska


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cięcie/redukcja marży/ margin squeeze


Explanation:
IMO

Grażyna Lesińska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dysproporcja miedzy cenami i kosztami


Explanation:
(rosnaca) dysproporcja/roznica miedzy cenami i kosztami

One nozyce pochodza z widoku dwoch przecinajacych sie lini na wykresie. Jedna z lini jest przebieg kosztow, druga przebieg cen. Im dalej na wykresie w prawo, tym roznica jest wieksza.

Crannmer
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dziękuję wszystkim, jednka ta odpowiedź najlepiej pasuje mi do kontekstu

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nozyce cen


Explanation:
patrz definicja na stronach NBP


    Reference: http://www.nbportal.pl/common/Slownik.jsp?ncid=1481&letter=N...
Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Radello: wszystkie definicje dotycz¹ rolników...
16 mins
  -> Wg slownika PWN: No¿yce cen «rozpiêtoœæ cen ró¿nych grup towarów; zw³aszcza: niekorzystny dla rolników stosunek miêdzy cenami produktów rolnych i artyku³ów przemys³owych». Mniej precyzyjna definicja, ale wynika z niej,ze nie chodzi tylko o rolnikow. Pozdr

agree  Crannmer: jakbym znal ten polski termin, tez bym go powyzej uzyl ;-)
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search