Alleinstellungsmerkmale

Polish translation: unikalne cechy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Alleinstellungsmerkmale
Polish translation:unikalne cechy
Entered by: Mariusz Wstawski

15:49 Sep 22, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Economics / -
German term or phrase: Alleinstellungsmerkmale
z. Z. gibt es keinen Wettbewerber der vergleichbare Systeme anbietet
Mariusz Wstawski
Poland
unikalne cechy
Explanation:
unikalne cechy
cechy, ktorymi nie dysponuja modele/systemy konkurencji
itd itp


--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 27 mins (2005-09-23 09:17:34 GMT)
--------------------------------------------------

Unikalne cechy wykrywacza:

* Graficzne obrazowanie właściwości
* Sterowanie mikroprocesorowe
* Automatyczny balans gruntu
...
http://www.garrett.pl/hobby/detektory/seria_ace/

Niektóre z wyżej wymienionych drukarek posiadały unikalne cechy (takie jak osiem różnych atramentów dla drukarek Photosmart i Pixma), które trudno byłoby porównać z możliwościami drukarek, które można nabyć za 99 dolarów.
http://www.tomshardware.pl/consumer/20041025/

- Unikalne cechy: owalny kształt gryfu, złocony osprzęt w stylu Vintage, grawerowana płytka, leworęczne American Vintage Tremolo
http://www.aplauzaudio.pl/fender/112.htm

i ok. 900 dalszych trafien dla "unikalne cechy"
http://www.google.de/search?q="unikalne cechy"&hl=de&lr=&sta...

Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziękuję za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2unikalne cechy
Crannmer
4oznaki monopolu
Grażyna Lesińska
3cechy pozycji wyłącznego producenta/świadczącego usługi
krzysiek12


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oznaki monopolu


Explanation:
IMO, definicja monopolu

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2005-09-22 16:26:58 GMT)
--------------------------------------------------

Mo|no|pol, das; -s, -e [lat. monopolium < griech. monopolion= (Recht auf) Alleinverkauf, zu: polein= Handel treiben]: 1. Vorrecht, alleiniger Anspruch, alleiniges Recht, bes. auf Herstellung u. Verkauf eines bestimmten Produktes: ein M. ausüben, auf etw. haben. 2. (Wirtsch.) marktbeherrschendes Unternehmen od. Unternehmensgruppe, die auf einem Markt als alleiniger Anbieter od. Nachfrager auftritt u. damit die Preise diktieren kann: ein M. errichten.

© Duden - Deutsches Universalwörterbuch 2001

Grażyna Lesińska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cechy pozycji wyłącznego producenta/świadczącego usługi


Explanation:
cechy pozycji wyłącznego producenta/świadczącego usługi

krzysiek12
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
unikalne cechy


Explanation:
unikalne cechy
cechy, ktorymi nie dysponuja modele/systemy konkurencji
itd itp


--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 27 mins (2005-09-23 09:17:34 GMT)
--------------------------------------------------

Unikalne cechy wykrywacza:

* Graficzne obrazowanie właściwości
* Sterowanie mikroprocesorowe
* Automatyczny balans gruntu
...
http://www.garrett.pl/hobby/detektory/seria_ace/

Niektóre z wyżej wymienionych drukarek posiadały unikalne cechy (takie jak osiem różnych atramentów dla drukarek Photosmart i Pixma), które trudno byłoby porównać z możliwościami drukarek, które można nabyć za 99 dolarów.
http://www.tomshardware.pl/consumer/20041025/

- Unikalne cechy: owalny kształt gryfu, złocony osprzęt w stylu Vintage, grawerowana płytka, leworęczne American Vintage Tremolo
http://www.aplauzaudio.pl/fender/112.htm

i ok. 900 dalszych trafien dla "unikalne cechy"
http://www.google.de/search?q="unikalne cechy"&hl=de&lr=&sta...



Crannmer
PRO pts in category: 24
Grading comment
dziękuję za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Danuta Polanska: Oczywiscie, ze chodzi tu o cechy wyrozniajace produkt sposrod innych, jego odmienno¶æ od innych produktow. In jedem guten Businessplan sind Alleinstellungsmerkmale haufenweise anzutreffen. Und mit der Marktstellung des Anbieters hat dies nichts zu tun:-)
15 hrs
  -> thx

agree  Andrzej Lejman: Dzięki, właśnie rozwiązało mi to mały problem ;-)
1168 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search