Weizenquellmehl

Polish translation: mąka pszenna pęczniejąca

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Weizenquellmehl
Polish translation:mąka pszenna pęczniejąca
Entered by: Waldemar Fortuna

08:48 Nov 12, 2014
German to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
German term or phrase: Weizenquellmehl
Jako skladnik zapakowanej bagietki z maslem czosnkowym.

Dziekuje za wszelka pomoc!
Danuta Michelsen
mąka pszenna pęczniejąca
Explanation:
mąka pszenna pęczniejąca (ewentualnie preżelowana) - termin używany w piekarnictwie
Selected response from:

Waldemar Fortuna
Poland
Grading comment
Dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2mąka pszenna pęczniejąca
Waldemar Fortuna
4mąka pszenna preżelowana
Małgorzata Gardocka
3pszeniczna mąka spęczniająca
Jacek Konopka


Discussion entries: 11





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mąka pszenna pęczniejąca


Explanation:
mąka pszenna pęczniejąca (ewentualnie preżelowana) - termin używany w piekarnictwie

Example sentence(s):
  • Strucla Orzechowa - masa orzechowa B1 zawiera 10% orzechów laskowych. Dzięki specjalnie dobranym składnikom umożliwia łatwą i pewną produkcję doskonałej masy orzechowej. Skład: orzechy laskowe prażone (10%), cukier, mąka pszenna pęczniejąca

    Reference: http://mistrzbranzy.pl/katalog-produktow/pokaz/id/405
Waldemar Fortuna
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Rabus
34 mins

agree  Jacek Konopka
1 hr


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pszeniczna mąka spęczniająca


Explanation:
Linki dodam

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2014-11-12 10:18:42 GMT)
--------------------------------------------------

LINKI:
http://www.industrystock.pl/html/Mąka spęczniająca/product-r...
TAKŻE DE



--------------------------------------------------
Note added at   7 godz. (2014-11-12 16:09:02 GMT)
--------------------------------------------------

UWAGA DO UWAGI PANA WALDEMARA FORTUNY

Szanowni Państwo,
dlaczego nasz odbiorca, Kaufland Polska, zmusza nas, producentów, do pisania na opakowaniach jogurtów skrobia pszeniczna? Powinno być skrobia pszenna! W ustawie o dodatkach spożywczych nie ma powodu do tego sposobu pisania.
Przepraszam za brak liter polskich w moim komputerze. Jestem bardzo rad z możliwości skorzystania z Pańskiej poradni.
Jiří Berger
OLMA s. a.
Olomouc
Rep. Czeska
Nie wiem, jaki jest stan prawny w Republice Czeskiej i jaki ma związek wspomniana ustawa z działaniem Państwa odbiorcy. Zakresy słów pszenny i pszeniczny nie są wyraźnie rozdzielone: zasadniczo pierwsze z nich dotyczy rośliny lub jej ziarna, a drugie tylko rośliny (przenośnie zaś włosów), por. Inny słowniku języka polskiego PWN. Podobne pytanie otrzymaliśmy już kiedyś w poradni (może je Pan odszukać w archiwum), co mnie skłoniło do przyjrzenia się obu przymiotnikom na materiale Korpusu Języka Polskiego PWN: okazało się, że w praktyce nawet to rozróżnienie, które zapisaliśmy w słowniku, jest tylko preferencją, a nie sztywną regułą.

http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/pszenny-i-pszeniczny-po-raz...

Definicja 2:


pszeniczny

pszeniczny (język polski)[edytuj]
znaczenia:
przymiotnik
(1.1) związany z pszenicą, dotyczący pszenicy
(1.2) wykonany z pszenicy, zawierający pszenicę
(1.3) o kolorze przypominającym dojrzałe kłosy pszenicy
odmiana:

http://pl.wiktionary.org/wiki/pszeniczny

.

W linku poniżej ma Pan przykłady, kilka przykładów mąki pszenicznej spęczniającej
https://www.google.pl/#q=pszeniczna mąka spęczniajaca

a niżej TYLKO mąki pszenicznej.
https://www.google.pl/#q=mąka pszeniczna


Jacek Konopka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kapilek
1 hr
  -> Danke:)

disagree  Waldemar Fortuna: pszeniczna to może być wódka lub panna (piosenka w wykonaniu Frąckowiak), ale mąka jest pszenna:)
6 hrs
  -> Dziwny to komentarz po tym, jak dałem Panu SAM punkt plusowy kierując się tak znacznym obiektywizmem. Reszta w dyskusji




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search