Nachweisalter

Polish translation: wiek betonu w chwili wykonywania badania

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Nachweisalter
Polish translation:wiek betonu w chwili wykonywania badania
Entered by: Lucyna Długołęcka

13:05 Apr 22, 2010
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Nachweisalter
"Bei mehr als 5 h Verarbeitbarkeitszeit ist das Nachweisalter für die Druckfestigkeit im Alter von 2 Tagen (ƒcm,2) um die Verzögerungszeit zu verlängern."
Wyjątek z norm technicznych dot. betonu.
Wcześniejszy akapit mówi o ustaleniach i dodatkowych wymogach odnośnie do max. temp. betonu świeżego i dopuszcz. poziomu wydzielania się ciepła w procesie uwodnienia, co mam być określone "mit enstsprehenden Nachweisverfahren".
Lucyna Długołęcka
Poland
wiek betonu w chwili wykonywania badania
Explanation:
Dla wyjaśnienia: wytrzymałość betonu (dwudniowa fcm,2) to oczywiście wytrzymałość, jaką osiąga on w 2 dni po wykonaniu. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się jednak wydłużenie tego okresu (podobnie jest z wytrzymałością fcm,28).

--------------------------------------------------
Note added at 19 Stunden (2010-04-23 08:26:52 GMT)
--------------------------------------------------

Norma przewiduje wprawdzie możliwe klasy wytrzymałości, lecz ich nie określa. Określa ją projektant danej konstrukcji (to on mówi, jaką wytrzymałość ma posiadać dany element)
Selected response from:

Dariusz Prochotta
Germany
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wiek betonu w chwili wykonywania badania
Dariusz Prochotta
3przyjmowany wiek betonu
rjz
3termin badania
bowa79


Discussion entries: 3





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
termin badania


Explanation:
Chodzi o czas w dniach po jakim należy wykonać próbę wytrzymałości betonu, żeby wykazać, że jest zgodna z normą.

bowa79

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dariusz Prochotta: mała poprawka: nie tyle, aby wykazać zgodność z normą, lecz że posiada wymaganą klasę wytrzymałości
13 hrs
  -> Klasę wytrzymałości określa norma, więc zgodność z normą.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wiek betonu w chwili wykonywania badania


Explanation:
Dla wyjaśnienia: wytrzymałość betonu (dwudniowa fcm,2) to oczywiście wytrzymałość, jaką osiąga on w 2 dni po wykonaniu. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się jednak wydłużenie tego okresu (podobnie jest z wytrzymałością fcm,28).

--------------------------------------------------
Note added at 19 Stunden (2010-04-23 08:26:52 GMT)
--------------------------------------------------

Norma przewiduje wprawdzie możliwe klasy wytrzymałości, lecz ich nie określa. Określa ją projektant danej konstrukcji (to on mówi, jaką wytrzymałość ma posiadać dany element)

Dariusz Prochotta
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 236
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bowa79: Żeby być konsekwentnym.
1 day 4 hrs

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przyjmowany wiek betonu


Explanation:
wiek betonu przyjmowany do obliczeń( tu:) wytrzymałości betonu na ściskanie

--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag7 Stunden (2010-04-23 20:50:35 GMT)
--------------------------------------------------

Rozumiem to tak: jeżeli beton jest ponad 5 h przerabiany, to do wzorów, w których jest konieczny parametr t (wiek betonu w dniach) należy wpisać 2 dni. /tu do wzoru obliczenia wytrzymałości na ściskanie/


    Reference: http://student.agh.edu.pl/~barsznic/barszczu/Normy%20budowla...
rjz
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dariusz Prochotta: //Czy mógłbym Cię grzecznie poprosić o wyjaśnienie, o jakim wzorze mówisz? Wystarczy mi numer strony w cytowanej normie
3 hrs
  -> Pełzanie nie ma tu nic do rzeczy. Pytanie jest o termin Nachweisalter. A może tak przeanalizujesz całe zdanie?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search