Buschenschenken

Hungarian translation: termelői borkimérés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Buschenschenken
Hungarian translation:termelői borkimérés
Entered by: Andrea Szabados

08:48 Aug 12, 2005
German to Hungarian translations [PRO]
Other
German term or phrase: Buschenschenken
Hogy szoktátok körülírás, magyarázás helyett röviden fordítani ezt a kifejezést? Ha lenne valami jó tipp esetleg...

Köszönöm elõre is!
Andrea Szabados
termelői borkimérés
Explanation:
Ez a neve.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 21 mins (2005-08-12 13:09:40 GMT)
--------------------------------------------------

Ez osztrák kifejezés (ld. Duden). Az ÖWB szerint: \"Weinausschank im Freien (durch Weinhauer)\".
Selected response from:

Hungi (X)
Grading comment
Köszönöm a válaszokat és a kommentárokat!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4termelői borkimérés
Hungi (X)
4Heuriger
T. Czibulyás


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Heuriger


Explanation:
Kár, hogy nem írtál a környezetről. Ausztriában így hívják és ezen a vonalon szerintem a mieink is ismerik a kifejezést, miszerint a szőlősgazdának joga van saját termését kimérni. Szerintem ez ugyanarról szól (Schwabenland?)

T. Czibulyás
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Rita Banati: Heuriger=Buschenschank, Heuriger-nek nevezik Bécsben és kelet-Ausztriában, Buschenschank a stájereknél és Karintiában
23 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
termelői borkimérés


Explanation:
Ez a neve.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 21 mins (2005-08-12 13:09:40 GMT)
--------------------------------------------------

Ez osztrák kifejezés (ld. Duden). Az ÖWB szerint: \"Weinausschank im Freien (durch Weinhauer)\".

Hungi (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 55
Grading comment
Köszönöm a válaszokat és a kommentárokat!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alpár-László Krecht: vagy házi. Lásd a Halász féle DE-HU szótárt.
7 mins

agree  Rita Banati: Mindenképp házi borkimérés
14 mins

agree  T. Czibulyás
3 hrs

agree  Andras Mohay (X): Egyértelmûen "termelõi". Aki "házi"-t ír, Halászból merít: www.tothpinceszet.hu/hupages/bortort.htm
6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search