Plantaris-Muskel

Hungarian translation: musculus plantaris longus

12:32 Jan 5, 2011
German to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / anatómia/izom
German term or phrase: Plantaris-Muskel
6, Plantaris-Muskel – langer Wadenmuske

http://www.iatrum.de/wadenmuskulatur.html

Az alsó képen látszik

Köszönöm!
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:musculus plantaris longus
Explanation:
a magyar szaknyelv így ismeri, szakszövegben mindenképpen a latin kifejezés használatos.

az egy pici járulékos izom, így a pontos meghatározásához mindenképp a latin név szükséges. Ha laikusoknak szól a kiadvány, és erőltetni kell a fordítást, talán a "hosszú talpi izom" kifejezés a legmegfelelőbb. Konzulensem egy ortopédus volt.
Selected response from:

Melinda Jarai-Molnar
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5musculus plantaris longus
Melinda Jarai-Molnar
3talpizom
József Lázár


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
talpizom


Explanation:
a talpat mozgató

--------------------------------------------------
Note added at 38 perc (2011-01-05 13:10:55 GMT)
--------------------------------------------------

a tlpat mozgató izom a lábszárban, a lábszárat mozgató a combban van stb.

József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
musculus plantaris longus


Explanation:
a magyar szaknyelv így ismeri, szakszövegben mindenképpen a latin kifejezés használatos.

az egy pici járulékos izom, így a pontos meghatározásához mindenképp a latin név szükséges. Ha laikusoknak szól a kiadvány, és erőltetni kell a fordítást, talán a "hosszú talpi izom" kifejezés a legmegfelelőbb. Konzulensem egy ortopédus volt.

Example sentence(s):
  • négyfejű Négy fejjel rendelkező; a combizomnak, a musculus quadriceps femorisnak, valamint a lábikra izmának, a musculus quadriceps suraenak a megjelölése, ez utóbbi a musculus gastrocnemiusból (két fejjel), a musculus soleusból és a musculus

    Reference: http://www.egeszsegkalauz.hu/keresok/orvosi-szotar/q
Melinda Jarai-Molnar
Sweden
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search