Leitbild

Hungarian translation: stratégiai jövőkép/célkitűzés, küldetési nyilatkozat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Leitbild
Hungarian translation:stratégiai jövőkép/célkitűzés, küldetési nyilatkozat
Entered by: Peter Munkacsi

22:41 Nov 16, 2009
German to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
German term or phrase: Leitbild
Egy cég reklámanyagában található, nem jut eszembe igazán frappáns magyar szó rá.

erről van szó: http://de.wikipedia.org/wiki/Leitbild_(Unternehmen)

előre is köszönöm a segítséget
Peter Munkacsi
Hungary
küldetési nyilatkozat
Explanation:
Nem ártana ismerni a pontosabb szövegkörnyezetet.
Lehet még stratégiai célkitűzés, stratégiai jövőkép (vízió) stb.

itt hasznos gondolatokat lehet találni az egyes fórumokban, a szócikk alatt vannak a hivatkozások:
http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType...

--------------------------------------------------
Note added at 9 perc (2009-11-16 22:50:32 GMT)
--------------------------------------------------

további megoldás: (stratégiai) vezérelv
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
Nagyon köszönöm a segítséget, minden válaszolónak! Végül a stratégiai jövőkép mellett döntöttem. Az anyag egyik "fejezetcíme" volt a Leitbild. Ebben a részben leginkább a jövőben elérendő célokat és az hozzájuk vezető utat taglalták.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1eszménykép
Ferenc BALAZS
5küldetés
Attila Kalmár
4 +1küldetési nyilatkozat
Andrea Szabados
3hivatás
laszlobarni


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
küldetési nyilatkozat


Explanation:
Nem ártana ismerni a pontosabb szövegkörnyezetet.
Lehet még stratégiai célkitűzés, stratégiai jövőkép (vízió) stb.

itt hasznos gondolatokat lehet találni az egyes fórumokban, a szócikk alatt vannak a hivatkozások:
http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType...

--------------------------------------------------
Note added at 9 perc (2009-11-16 22:50:32 GMT)
--------------------------------------------------

további megoldás: (stratégiai) vezérelv

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Nagyon köszönöm a segítséget, minden válaszolónak! Végül a stratégiai jövőkép mellett döntöttem. Az anyag egyik "fejezetcíme" volt a Leitbild. Ebben a részben leginkább a jövőben elérendő célokat és az hozzájuk vezető utat taglalták.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: stratégiai jövőkép vagy küldetés
11 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
küldetés


Explanation:
vállalati küldetés


    Reference: http://www.vallalkozasguru.hu/cegvezetes1.html
    Reference: http://csajszik.hype.hu/vallgazd/vallgazd1pusi.doc
Attila Kalmár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hivatás


Explanation:
...a cég hivatása...

laszlobarni
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eszménykép


Explanation:
vállalati eszménykép

A szó eredeti jelentése:
„mustergültige Darstellung, erstrebenswertes Ideal”
és szinonímái:
„Vorbild, Ideal, Modell“
http://de.wiktionary.org/wiki/Leitbild

Német példa egy glosszárból:
„Ein Leitbild, oft auch Unternehmensphilosophie genannt, beschreibt die übergeordneten Ziele (Wo wollen wir hin?), Aufgaben (Wozu sind wir da?) und Werte (Wie wollen wir sein?) eines Unternehmens. Eng verknüpft und oftmals synonym benutzt werden die Begriffe Vision und Mission.”
„Als Instrument der corporate identity wird das Leitbild in Wort und Bild visualisiert und an die Interessensgruppen kommuniziert.”
http://www.woermann-partner.de/index.php?option=com_definiti...
Ebben a leírásban az Aufgaben (Wozu sind wir da?) felel meg a Mission/küldetésnek, a Ziele (Wo wollen wir hin?) a Vision/jövőkép-nek.

Magyar példák:

(a 31. oldalon)
„A CI döntések érintik az alábbi vállalati területeket:
- vállalati eszménykép, _ vállalati filozófia
- vállalati stratégiai alapelvek,
- vállalati kommunikációs politikai célok,
- valamint felölelheti a szervezetfejlesztés és termékirányítás feladatait is.”
http://elib.kkf.hu/edip/D_10212.pdf
(CI – corporate identity)

„A MÁV vállalati stratégiai célrendszerének megvalósítása új vállalati filozófia, új vállalati eszménykép megalkotását igényli.”
http://www.formanbalazs.hu/index.php?gcPage=public/cikkek/mu...

„... foglalkozott az „eszménykép” fogalmával és leszögezte, hogy azt „úgy jellemezhetjük, mint a célul kitűzött identitás megvalósítását, vagy mint a vállalat politikai célkitűzéseinek a jövőre történő kivetítését.”
http://elib.kkf.hu/edip/D_12655.pdf

A német-magyar akadémiai nagyszótár is csak ezt a jelentését közli a szónak.


Ferenc BALAZS
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Melinda Zimmermann
5 hrs
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search